PIĄTEK 03.12.2021r
LISTY DO MIKOŁAJA
Ćwiczymy piosenkę „Ding dong, ding dong spadł już śnieg”
A także kolędę „ Dzisiaj w Betlejem” - 2 zwrotki.
https://www.youtube.com/watch?v=uIgyu9fARGo
- Odczytanie wiersza przez dorosłego oraz odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza przez dziecko:
„Prezent dla Mikołaja”
A ja się bardzo,
bardzo postaram
i zrobię prezent
dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik
piękny i nowy,
żeby go nosił
w noce zimowe
i żeby nie zmarzł
w szyję i uszy,
gdy z burej chmury
śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty-
tak rzadko ktoś mu daje prezenty!
Rozmowa na temat treści wiersza; pytania: O kim był wiersz?; Dlaczego już teraz mówimy o Mikołaju, skoro do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze sporo czasu? Co takiego robi ten święty?
(6 grudnia Św.Mikołaj obchodzi imieniny, z tej okazji można wykonać dla niego prezent).
- „Prezent dla Mikołaja” – praca plastyczna.
Dorosły przygotowuje dowolne materiały (kredki, kartki, farby, skrawki materiału, wata, brokat, klej, itp.) Dziecko zastanawia się co by mogło dać Mikołajowi i wykonuje prezent dowolną techniką.
- „Bitwa na śnieżki” – zabawa ruchowa. Rodzic z dzieckiem wykonują kulki z papieru (np. stare gazetki reklamowe) i urządzają zabawy ze śnieżkami:
- rzut do celu
- kto rzuci dalej?
- bitwa na śnieżki.
- Interaktywna gra „Gdzie jest renifer?”. Gra polega na wyznaczeniu drogi reniferka według strzałek ( góra, dół, w lewo, w prawo).
https://view.genial.ly/5fde459e00fb560d03513a8b
- Dowolna praca techniczno – plastyczna związana z pogodą za oknem.
Propozycje:
„Zimowy obrazek”
Namalujcie obrazek pastą do zębów na niebieskiej kartce z bloku. Na namalowany farbami i posmarowany klejem obraz możecie wysypać gruboziarnistą sól – będzie pięknie błyszczała.
„Śnieżynki”
Kartkę papieru można pomalować na odcienie niebieskiego i fioletowego - stworzą tło.
Patyczki do uszu przycinamy na odpowiednie wielkości. Gdy farba wyschnie, przyklejamy je na wzór śnieżynek.
- Zadanie karta pracy – policzyć zbiory i określić ich ilość. Dziecko narysuje w kwadracikach kreski lub cyfry.