Lokalizacja:
Przedszkole zlokalizowane jest na osiedlu Zaspa przy ulicy Meissnera 4.
Mieści się w wolno stojącym, jednopiętrowym budynku,
spełniającym wszystkie wymogi bezpieczeństwa i higieny szkolnej.
Posiada monitoring całego budynku i placu zabaw.
Obiekt został całkowicie dostosowany do potrzeb i wymagań dzieci,
posiada przestronne, kolorowe sale z łazienkami.
Wszystkie meble, zabawki, pomoce dydaktyczne oraz sprzęt terenowy
na placu zabaw posiadają certyfikat bezpieczeństwa.
Do dyspozycji wychowanków są duże, jasne sale dydaktyczne,
dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
W placówce znajduje się sala gimnastyczna,
wyposażona w sprzęt i urządzenia do zabaw ruchowych i gimnastyki korekcyjnej.
Ruch na świeżym powietrzu jest bardzo ważny dla zdrowia i rozwoju dziecka,
dlatego staramy się, aby dzieci spędzały jak najwięcej czasu na dworze.
Nasz plac zabaw, to ogród wyposażony w nowy sprzęt terenowy do zabaw,
trzy duże przykrywane piaskownice i inne urządzenia rekreacyjne dostosowane do wieku przedszkolaków.
Godziny funkcjonowania placówki:
Przedszkole jest czynne 11 godzin dziennie w godzinach od 6:00 do 17:00.
Godziny te dostosowane są do potrzeb pracujących rodziców.
Przedszkole funkcjonuje przez 11 miesięcy w roku.
Dyżur wakacyjny określa organ prowadzący.
Wyżywienie:
Przedszkole prowadzi własną kuchnię, która spełnia wszystkie normy żywienia zbiorowego.
Codziennie kucharki przygotowują w niej trzy smaczne, urozmaicone posiłki.
Uwzględniamy indywidualną dietę dziecka.
W każdej sali zabaw znajdują się butle z wodą niegazowaną.
Kadra:
W przedszkolu zatrudniona jest wysoko wykwalifikowana i kompetentna kadra pedagogiczna
oraz pracownicy administracji i obsługi również dbający o prawidłowe funkcjonowanie placówki,
wykazujący się życzliwością i troską o każdego wychowanka.
Dodatkowo zatrudnieni są nauczyciele prowadzący:
gimnastykę korekcyjną , naukę języka angielskiego, zajęcia umuzykalniające, religie.
Dlaczego My?
Nasze przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie i uczenie się,
poprzez zabawę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
Naszym celem jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka,
zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi,
w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym.
Stwarzamy naszym wychowankom warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości.
Kreujemy postawy aktywne, twórcze, wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności.
Rozbudzamy zainteresowania otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym.
Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć.
Wdrażamy do zachowań społecznie akceptowanych, przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesu,
radzenia sobie z niepowodzeniami, traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo.
Wobec rodziców pełnimy funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze.
Wspomagamy rodziców w opiece i wychowaniu dziecka.
Umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki poprzez imprezy okolicznościowe,
zajęcia otwarte, zajęcia integracyjne dzieci i rodziców.
Dzieci mają możliwość korzystania z koncertów muzycznych
oraz teatrzyków w wykonaniu artystów estradowych.
Uczestniczą w licznych konkursach przedszkolnych i środowiskowych.
Biorą udział w akcjach charytatywnych.
W przedszkolu organizowane są spotkania integracyjne z udziałem rodziców i dzieci,
które po raz pierwszy przekroczą próg przedszkola.
Celem tych spotkań jest stworzenie atmosfery bezpieczeństwa wśród dzieci i rodziców,
szybsze przystosowanie do nowego środowiska, poznanie pracowników i pomieszczeń przedszkola.
Organizujemy uroczystości i imprezy, w których czynny udział biorą rodzice.
Pozwala to dzieciom poznać historię i obyczaje związane z różnymi świętami,
wyzwala pozytywne emocje, chęć zaprezentowania bliskim swoich osiągnięć.
W swojej pracy wspieramy się nowatorskimi metodami pracy.
Stosujemy:
Edukację matematyczną według koncepcji E. Gruszczyk-Kolczyńskiej - „Dziecięca matematyka" ,
”Metodę Ruchu Rozwijającego” - Weroniki Sherbone,
Gimnastykę twórczą według koncepcji C. Orffa i R. Labana,
Metodę Dobrego Startu - Marty Bogdanowicz,
Pedagogikę zabawy, Kinezjologię edukacyjną - P. Denisona,
Elementy dramy, techniki - C. Freineta, D. Dziamskiej.
Odimienną metodę nauki czytania – dr I. Majchrzak