Dzień w przedszkolu - dzieci młodsze (3, 4-latki)
6:00 – 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola (Z)
-
zabawy dowolne z inicjatywy dzieci
-
zabawy i gry dydaktyczne
-
zabawy i ćwiczenia ruchowe
-
kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
8:00-8:15
Krąg zmysłów
zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych (D)
8:15-8:30
Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence (D)
8:30-9.00
Śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe)
-
10 minut -czynności higieniczne
-
20 minut - śniadanie, podczas którego dzieci samodzielnie przygotowują posiłki z podanych produktów
9:00 – 9:40
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego (D)
9:40-10:30
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci,
praca indywidualna oraz II śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe) (Z)
10.30-12.00
Spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze (R)
12:00-13:00
Obiad (w tym czynności higieniczno- porządkowe)
13:00 – 14:15
Zajęcia i zabawy relaksacyjne
-
słuchanie bajek
-
słuchanie muzyki relaksacyjnej
-
leżakowanie (w grupie 3-latków)
14:15-15:00
Czynności higieniczno- porządkowe, zabawy ruchowe, podwieczorek
15:00-16:00
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna (pobyt w ogrodzie) (Z)
16:00 – 17:00
Rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych.
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. (Z)
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 5,10
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =1.30’
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego = 1.10’
Dzień w przedszkolu - dzieci starsze (5, 6-latki)
6:00 – 7:45
Schodzenie się dzieci do przedszkola (Z)
-
zabawy dowolne z inicjatywy dzieci
-
zabawy i gry dydaktyczne
-
zabawy i ćwiczenia ruchowe
-
kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
7:45 - 8:15
Krąg zmysłów
zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych (D)
8:15-8:30
Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence (D)
8:30-9:00
Śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe)
-
dzieci samodzielnie przygotowują posiłki z podanych produktów
9:00 – 10:00
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego (D)
10:00-10:45
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci,
praca indywidualna
Drugie śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe) (Z)
10:45-12:00
Aktywność ruchowa na placu zabaw (R)
12:00-13:00
Obiad (w tym czynności higieniczno- porządkowe)
13:00 – 13:30
Języki obce/ bajkoterapia/rytmika (D)
13:30-14:30
Spacer, obserwacje przyrodnicze (R)
14:30-15:00
Podwieczorek, czynności higieniczne
15:00-15:30
Zabawy dydaktyczne utrwalające treści, praca indywidualna,
wspomaganie i korygowanie rozwoju (D)
15:30-16:00
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci,
indywidualna praca z dziećmi (pobyt w ogrodzie przedszkolnym). (Z)
16:00 – 17:00
Rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych. Zabawy dowolne
odpowiadające zainteresowaniom dzieci. (Z)
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 3.45’
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =2.15’
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego =3.45