PIĄTEK 29.10.2021

„PADA I WIEJE”

  1. Zabawy ruchowez balonem:
  • Podbijamy balon w górę na przemian prawą i lewą ręką.
  • Podbijamy balon tylko kolanem.
  • Podbijamy balon tylko głową.
  • Podrzucamy balon w górę, obrót o 180 stopni i chwyt, a następnie obrót o 360 stopni i chwyt.
  • Podrzut balonem w górę i zbicie go w podłogę.
  • Ćwiczenie jak wyżej, ale staramy się trafić balonem do celu na podłodze na przykład do hula-hop, albo w książkę.
  • Staramy się chodzić z balonem umieszczonym na głowie.
  • Odbicia balonem w górę różnymi częściami ciała np. głową, czołem, plecami, łokciem, kolanami, tak aby nie opadł. Powtórz zabawę trzy razy. Policz ilość odbić i bij swoje rekordy!!!
  • Spróbuj sam wymyślić ćwiczenie z balonem, balonami. Możecie także wspólnie zorganizować mecz balonowej siatkówki😊
  1. „Lubię wiatr jesienny” -kolorowa partytura- zabawa przy wierszu W. Jareckiego.

Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje pięć „instrumentów” (wskazanych przeze mnie poniżej lub innych dowolnych). Każdy z dźwięków ma być dopasowany do jednego fragmentu wiersza. Gdy rodzic czyta dany fragment, dziecko za pomocą instrumentu wydaje odgłos. Po jednokrotnym przeczytaniu wiersza od początku do końca rodzic może zmienić kolejność czytanych fragmentów- dziecko musi wtedy zmienić kolejność „granych” dźwięków.

Lubię wiatr jesienny

Walenty Jarecki

Lubię wiatr jesienny, kiedy w sadzie dzwoni(dziecko uderza łyżką o szklankę)

Gdy strąca pod nogi liście z grusz, jabłoni,

 

Gdy latawcem szarpie, odrzuca, kołuje,(dziecko potrząsa woreczkiem z kaszą/ryżem)

Ucieka i wraca – to tam jest, to tu jest,

 

Gdy liściom do tańca zagra na podwórku, (dziecko szeleści gazetą)

A liście szeleszczą i kręcą się w kółko,

 

Gdy mi zdmuchnie z głowy mój szkolny berecik, (dziecko dmucha w celofan)

Gdy się ze mnie śmieje ten jesienny wietrzyk,

 

Włosy mi rozwichrzy, suchy liść w nie wplecie, (dziecko potrząsa kluczami)

Lubię wiatr jesienny – lubię wiatr i jesień.

  1. „Porządki” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje kolorowe figury geometryczne: 4 prostokąty, 4 trójkąty, 4 koła, 4 kwadraty różnej wielkości w czterech kolorach oraz tekturowetacki. Zadaniem dziecka jest uporządkowanie figur zgodnie poleceniem rodzica:

  • Wybierz figury żółte i trójkątne. Policzje.
  • Wybierz figury czerwone i prostokątne.Policz je.
  • Wybierz figury niebieskie i kwadratowe. Policz je.
  • Wybierz figury zielone i okrągłe. Policz je.
  • Z niektórych figur ułóż pajaca. Jakie figury wybrałeś / łaś?; Z niektórych figur ułóż dom. Jakiefigury wybrałeś / łaś?; Z niektórych klocków ułóż latawca.; Jakie figury wybrałeś / łaś?. Dziecko,udzielając odpowiedzi na pytania, podaje dwie cechy figury
  1. Co ukrywa się w worku? -zabawa dotykowa.

Rodzic wrzuca do worka (np. poszewka od poduszki) kilka lub kilkanaście przedmiotów (w zależności od stopnia zainteresowania dziecka). Zadaniem dziecka jest rozpoznanie i nazwanie ich, używając wyłącznie dotyku- dziecko wkłada ręce do worka, wybiera jeden przedmiot i stara się go rozpoznać bez podglądania. Po zakończeniu zabawy następuje zamiana ról. Teraz dziecko wybiera przedmioty, które będzie starał się rozpoznać rodzic.

  1. Jesienne mandale do kolorowania:

https://www.fargelegg.no/mandala-with-mushroom-1.htm

https://www.fargelegg.no/mandala-dwarf.htm

https://www.fargelegg.no/on-the-road.htm

https://www.jakoloruje.pl/jesienna-mandala-1.htm

https://www.morningkids.net/coloring-pages-id-16015-fall-s-mandalas-mushrooms-snails.html