22.10.2021r "Mieszkańcy Lasu"
- Zabawy kołowe „Stary niedźwiedź” zabawa ze śpiewem.
„Gdzie jesteś języczku” wiersz Grażyny Waśkiewicz – gimnastyka buzi i języka. Usprawnienie narządu mowy
Gdzie jesteś języczku?
Gdzie jesteś języczku?
Jestem w prawym policzku. Dziecko wypycha językiem prawy policzek.
Gdzie się ukryłeś teraz, języczku?
Jestem w lewym policzku. Dziecko wypycha czubkiem języka lewy policzek.
Znów cię nie widzę, choć ruch twój śledzę.
Teraz za górna wargą siedzę. Dziecko z zaciśniętymi ustami wypychają czubkiem
języka górna wargę.
3. „Leśne drzewa” – zabawa organizacyjno- porządkowa. Dziecko swobodnie biega po pokoju w rytmie wyznaczonym przez rodzica na tamburynie.
Na hasło liście! Dziecko wyciąga ręce w górę.
Na hasło igiełki! Przykuca i maszeruje nisko.
„Dzięcioły” – zabawa bieżna. Dziecko dzięcioł w pozycji przysiadu stuka palcami o podłogę. Na sygnał rodzica –np uderzenie w garnek podnosi się i biega – odlatuje, machając rączkami.
5.Życie lasu-Katarzyny Bajerowicz
https://www.youtube.com/watch?v=30RzHhEz_QU
6.Przygotowania zwierząt do zimy
https://www.youtube.com/watch?v=bWyTMShAaGY
Wspólne wypowiedzi na temat obejrzanych filmów
7.„Zapasy wiewiórki” – zabawa dydaktyczna. Dorosły rozkłada na dywanie powycinane z papieru (lub prawdziwe) orzechy, żołędzie, szyszki. Obok nich leżą trzy obręcze. W jednej jest jedna szyszka, w drugiej – jeden orzech, w trzeciej – jeden żołądź. Rodzic zwraca się do dziecka:
Dziś Paka odwiedziła jego koleżanka wiewiórka. Ma kłopot, bo zbierała do dziupli zapasy na zimę i wszystkie się pomieszały. Pak prosił mnie, żebyście pomogły wiewiórce w uporządkowaniu tego bałaganu. Dziecko, ma zadanie posegregować
zbiory – przenieść je do trzech różnych dziupli; ułożyć w obręczach tak, by można je było łatwo przeliczyć i powiedzieć głośno, ile ich jest.
W dalszej części zabawy należy za pomocą dźwięków powiedzieć, ile smakołyków zjadła wiewiórka przy okazji różnych posiłków. Zadaniem dziecka jest podać właściwą liczbę.
Rodzic uderza np.w garnek, np. 3 razy. Dziecko liczy i głośno odpowiada – 3. Za każdym razem liczba uderzeń jest różna, np. 2, 5, 1, 3, 6, 4.
- „Wiewiórka zbiera orzechy” – zabawa ruchowa. Do dowolnej melodii dziecko-wiewiórka
podskakuje w rytm muzyki – idzie do lasu i szukaja żołędzi, orzechów. Gdy melodia jest wolniejsza lub cichnie – zbiera orzechy – przykuca i naśladuje ruch zbierania i wkładania do dłoni. Gdy powraca szybka melodia, znów podskakuje. Melodie powtarzane są kilka razy. - „Zwierzątka” – lepienie z plasteliny wybranego przez dziecko zwierzątka np.wiewiórka