1. „ w SADZIE”- PRACA Z OBRAZKIEM

 

Rodzic i dziecko oglądają ilustracje. Rodzic zadaje pytania:

  • Jak nazywa się miejsce na obrazku
  • Jakie widzicie tam owoce?
  • Jakie maszynu ułatwiają pracę człowiekowi w sadzie?
  • Po co są przerwy między rzędami  drzew owocowych?
  • Dlaczego należy spożywać owoce?
  1. Zrywamy owoce – zabawa ruchowa

Dzieci chodzą po pokoju. Na sygnał rodzica, zatrzymuja się , udają że zbierają owoce pod drzewami- kucają, lub zrywają owoce z drzew- wspinają się na palce.

  1. Dziecko z zamkniętymi oczami, próbuje owoców, które rodzic mu podaje do spróbowania. Rodzic pyta o kształt i smak owocu, a następnie o nazw ę.
  2. Na podstawie obrazka dzieci układają zdania o owocach znajdujących się w sadzie. Dzieci za pomoca klocków liczą słowa w zdaniach, jedno słowo jeden klocek( np. W sadzie są jabłka- 3 klocki)
  3. Monografia litery „ O”

22-09-21-warzywa-i-owoce-128192.jpg

- rozglądamy się po mieszkaniu, co mamy na literę „ O”

- dzielimy na sylaby wyraz „ owoce”( o-wo-ce), a potem na głoski( o-w-o-c-e). Przy podziale na sylaby klaszczemy każdą sylabę, przeliczamy ilość sylab, ilość głosek.

- dzieci zastanawiają się w jakich wyrazach litera „O” jest na początku wyrazu( np. Owoce), na końcu ( okno) , i w środku( sok).

- bierzemy kartoniki białe, lub klocki jednakowego koloru. Układamy wyraz „ Owoce”

( jeden kartonik/ klocek, jedna głoska- o- w- o- c-e) Następnie zaznaczamy miejsce występowania litery „ o” klockiem lub kartonikiem czerwonym, pozostałe litery niebieskimi)

Pamiętamy, że litera O to samogłoska.

Teraz patrzymy na diagram w liniaturze, dziecko podąża za strzałkami, próbując odtworzyć kształt litery O.

- na sztywnej kartce tworzymy z litery O jej portret( do litery dorysowujemy ręce, nogi, oczy, buzię, możemy też wyklejać różnymi materiałami)

  1. 1 s. 29-30

 22-09-21-warzywa-i-owoce-128193.jpg