- „ w SADZIE”- PRACA Z OBRAZKIEM
Rodzic i dziecko oglądają ilustracje. Rodzic zadaje pytania:
- Jak nazywa się miejsce na obrazku
- Jakie widzicie tam owoce?
- Jakie maszynu ułatwiają pracę człowiekowi w sadzie?
- Po co są przerwy między rzędami drzew owocowych?
- Dlaczego należy spożywać owoce?
- Zrywamy owoce – zabawa ruchowa
Dzieci chodzą po pokoju. Na sygnał rodzica, zatrzymuja się , udają że zbierają owoce pod drzewami- kucają, lub zrywają owoce z drzew- wspinają się na palce.
- Dziecko z zamkniętymi oczami, próbuje owoców, które rodzic mu podaje do spróbowania. Rodzic pyta o kształt i smak owocu, a następnie o nazw ę.
- Na podstawie obrazka dzieci układają zdania o owocach znajdujących się w sadzie. Dzieci za pomoca klocków liczą słowa w zdaniach, jedno słowo jeden klocek( np. W sadzie są jabłka- 3 klocki)
- Monografia litery „ O”
- rozglądamy się po mieszkaniu, co mamy na literę „ O”
- dzielimy na sylaby wyraz „ owoce”( o-wo-ce), a potem na głoski( o-w-o-c-e). Przy podziale na sylaby klaszczemy każdą sylabę, przeliczamy ilość sylab, ilość głosek.
- dzieci zastanawiają się w jakich wyrazach litera „O” jest na początku wyrazu( np. Owoce), na końcu ( okno) , i w środku( sok).
- bierzemy kartoniki białe, lub klocki jednakowego koloru. Układamy wyraz „ Owoce”
( jeden kartonik/ klocek, jedna głoska- o- w- o- c-e) Następnie zaznaczamy miejsce występowania litery „ o” klockiem lub kartonikiem czerwonym, pozostałe litery niebieskimi)
Pamiętamy, że litera O to samogłoska.
Teraz patrzymy na diagram w liniaturze, dziecko podąża za strzałkami, próbując odtworzyć kształt litery O.
- na sztywnej kartce tworzymy z litery O jej portret( do litery dorysowujemy ręce, nogi, oczy, buzię, możemy też wyklejać różnymi materiałami)
- 1 s. 29-30