1.Zabawy dowolne wg zainteresowań –zabawy konstrukcyjne ,wykorzystanie gier planszowych i układanek.

  1. Muzyczna gimnastyka - https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&ab_channel=WPODSKOKACH
  2. „Jak smakuje?” – zabawa badawcza. Rodzic zachęca dziecko do próbowania różnych warzyw i opisywania ich walorów smakowych.
  3. Warzywa – praca z wierszem Juliana Tuwima. Rozpoznawanie i wskazywanie warzyw

wymienionych w wierszu.

 

Warzywa


Julian Tuwim

Położyła kucharka na stole:

kartofle,

buraki,

marchewkę,

fasolę,

kapustę,

pietruszkę,

selery

i groch.

Och!

Zaczęły się kłótnie,

Kłócą się okrutnie:

Kto z nich większy,

A kto mniejszy,

Kto ładniejszy,

Kto zgrabniejszy:

kartofle?

buraki?

 

marchewka?

 fasola?

kapusta?

pietruszka?

selery?

czy groch?

Ach!

Nakrzyczały się, że strach!

Wzięła kucharka,

Nożem ciach!

Pokrajała, posiekała:

kartofle,

buraki,

marchewkę,

fasolę,

kapustę,

pietruszkę,

selery

i groch –

I do garnka!

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza: Jakie warzywa położyła na stole kucharka?;

Co robiły warzywa?; O co się one kłóciły?; Co zrobiła z warzywami kucharka?; Dlaczego należy jeść warzywa?

  1. „Warzywne liczmany” – zabawa matematyczna

Rodzic  daje dziecku dowolne warzywa  i wykłada je na talerz. Dziecko przelicza warzywa na swoim talerzu, może je oznakować ścianką kostki z odpowiednią liczbą oczek. Dziecko odpowiada na pytania: Ile jest cebul? Ile jest marchewek? Itp.  Których warzyw jest najwięcej?; Których warzyw jest najmniej?

  1. Praca w KP1.27–28 – łączenie skrzynek z warzywami tego samego rodzaju. Przeliczanie i dopełnianie do tej samej liczby. Odczytywanie sekwencji i łączenie ze sobą takich samych sekwencji.
  2. ,,Zajęcia kulinarne” – wykonanie dowolnej sałatki warzywnej. Rodzic przypomina o umyciu rąk przed przystąpieniem do pracy oraz umyciu warzyw. Na zakończenie wspólna degustacja przygotowanej sałatki.

21-09-21r-warzywa-i-owoce-127282.jpg

21-09-21r-warzywa-i-owoce-127283.jpg