1.Zabawy dowolne wg zainteresowań –zabawy konstrukcyjne ,wykorzystanie gier planszowych i układanek.
- Muzyczna gimnastyka - https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&ab_channel=WPODSKOKACH
- „Jak smakuje?” – zabawa badawcza. Rodzic zachęca dziecko do próbowania różnych warzyw i opisywania ich walorów smakowych.
- Warzywa – praca z wierszem Juliana Tuwima. Rozpoznawanie i wskazywanie warzyw
wymienionych w wierszu.
Warzywa
Julian Tuwim
Położyła kucharka na stole:
kartofle,
buraki,
marchewkę,
fasolę,
kapustę,
pietruszkę,
selery
i groch.
Och!
Zaczęły się kłótnie,
Kłócą się okrutnie:
Kto z nich większy,
A kto mniejszy,
Kto ładniejszy,
Kto zgrabniejszy:
kartofle?
buraki?
marchewka?
fasola?
kapusta?
pietruszka?
selery?
czy groch?
Ach!
Nakrzyczały się, że strach!
Wzięła kucharka,
Nożem ciach!
Pokrajała, posiekała:
kartofle,
buraki,
marchewkę,
fasolę,
kapustę,
pietruszkę,
selery
i groch –
I do garnka!
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza: Jakie warzywa położyła na stole kucharka?;
Co robiły warzywa?; O co się one kłóciły?; Co zrobiła z warzywami kucharka?; Dlaczego należy jeść warzywa?
- „Warzywne liczmany” – zabawa matematyczna
Rodzic daje dziecku dowolne warzywa i wykłada je na talerz. Dziecko przelicza warzywa na swoim talerzu, może je oznakować ścianką kostki z odpowiednią liczbą oczek. Dziecko odpowiada na pytania: Ile jest cebul? Ile jest marchewek? Itp. Których warzyw jest najwięcej?; Których warzyw jest najmniej?
- Praca w KP1.27–28 – łączenie skrzynek z warzywami tego samego rodzaju. Przeliczanie i dopełnianie do tej samej liczby. Odczytywanie sekwencji i łączenie ze sobą takich samych sekwencji.
- ,,Zajęcia kulinarne” – wykonanie dowolnej sałatki warzywnej. Rodzic przypomina o umyciu rąk przed przystąpieniem do pracy oraz umyciu warzyw. Na zakończenie wspólna degustacja przygotowanej sałatki.