20.09.2021 r  Temat: W koszu Pani Jesieni

I.

1.Zabawy dowolne wg zainteresowań –zabawy konstrukcyjne ,wykorzystanie gier planszowych i układanek.

2.Zabawy na dzień dobry .

-Poszukiwanie skarbów

W domu w różnych miejscach chowamy jakiś przedmiot – np coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ....., omiń ją, szukaj na dole….”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

-Spacerek

Proszę dziecku puścić muzykę i wydawać różne polecenia:

„Zbieramy grzyby!”, a wtedy dziecko  udaje, że podnosi coś z podłogi;

 „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki;

 „Zrywamy szyszki!”,  dziecko musi podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek

 

-Zabawa ruchowa do muzyki Piotra Czajkowskiego

https://www.youtube.com/watch?v=LZRKpvYsQSI

-zabawa ruchowa w parach Tarantella

https://www.youtube.com/watch?v=JIk3su9F-cs

II

1.Rodzic pokazuje ilustrację dziecku ogrodu warzywnego. Zachęca dziecko do swobodnych wypowiedzi.

20-09-21r-w-koszyku-pani-jesieni-127141.jpg

20-09-21r-w-koszyku-pani-jesieni-127142.jpg

Następnie rodzic wg uznania wykorzystuje do zadania kartę pracy nr 25 lub drukuje kolorowankę, którą dziecko koloruje starając się mieścić w szablonie kolorowanki.
Na drugiej stronie  kolorowanki dorosły rysuję linie tak , aby powstało osiem prostokątów.
Następnie dziecko wycina po liniach, składa obrazek w całość z ośmiu części.
 20-09-21r-w-koszyku-pani-jesieni-127143.jpg

 

 20-09-21r-w-koszyku-pani-jesieni-127144.jpg

  1. Zaczarowany worek- zabawa dydaktyczna.(potrzebne warzywa, worek materiałowy itp)

Rodzic pokazuje dziecku warzywa jakie będzie wkładać do zaczarowanego worka.

Dziecko wymienia ich nazwy i określa ich kształt. Następnie dziecko losuje warzywo z worka i bez wyjmowania go stara się odgadnąć co wylosowało. Po podaniu nazwy wyjmuje warzywo z worka i sprawdza czy prawidłowo odgadło. Poprawna odpowiedź jest nagradzana oklaskami.

3."Jarzynowy wóz" osłuchanie się z piosenką

 https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

Ref. Jechał, jechał wóz, smaczne rzeczy wiózł

Tur, tur, tur turkotał, smaczne rzeczy wiózł

1.Tu marchew czerwona, kapusta zielona,

rzodkiewek różowe kuleczki, w słonecznym kolorze słonecznik

Ref. Jechał…….

  1. Tu strączek fasoli i bobu do woli

szpinaku zielona tam góra i burak pąsowy jak burak

Ref. Jechał…….

 

4.Zabawa rytmiczna

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym , przed którym kładziemy woreczek z grochem .

Dziecko stuka o woreczek, naprzemiennie prawą i lewą pięścią słowa piosenki poszielone na sylaby.

 

5.Zabawy ruchowo-słuchowo-wzrokowe

-Dziecko słuchając piosenki w dowolny sposób realizuje ruchem jej rytm (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów itp)

-Pokaz wzoru kształtu litery "O,o"

Dziecko przygląda się i opowiada z czym kojarzy mu się ten kształt.

Rodzic pokazuje prawidłowy sposób rysowania wzoru, następnie dziecko wodzi palcem po wzorze przy piosence , a następnie w powietrzu.

-Na podłodze kładziemy starą płytę CD. Dziecko kreśli palcem po jej obwodzie, śpiewając piosenkę.

-Dziecko przy stoliku kreśli kształt litery O,o pędzlem z farbą na papierze. Na koniec ozdabia kształt według własnego pomysłu.

20-09-21r-w-koszyku-pani-jesieni-127145.jpg

20-09-21r-w-koszyku-pani-jesieni-127147.jpg

6.Dzieci wspólnie z rodzicami lepią warzywa z plasteliny, masy solnej itp

Po ulepieniu warzyw odkładamy , aby masa stwardniała. Na koniec można pomalować farbkami.

Przepis na masę solną

Przepis jest banalnie prosty… i to jest cudowne w przygotowaniu masy solnej. Składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.

1 szklanka mąki;

1 szklanka soli;

  1. 0,5 szklanki woda.

Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).