01.12.2021 r.środa  "Na poczcie"

  1. Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=sBsb4OLKoKQ

  1. „Koperta” – składanie według instrukcji.

*pierwszy sposób

Dziecko dostaje kartkę A4. - demonstrujemy sposób składania karteki:

-zagięcie na długich brzegach paska ok. 1 cm szerokości;

-złożenie kartki na wysokości ok. 1/3 kartki;

-odcięcie bocznych pasków z górnej części koperty;

- posmarowanie klejem bocznych wąskich pasków;

-sklejenie koperty.

sroda-01-12-2021-137805.jpg

*drugi sposób

https://www.youtube.com/watch?v=dsgk18mkMxc

  1. Adresujemy koperty” – zabawa słuchowo-wzrokowa.

-Rodzic adresuje lub demonstruje dziecku sposób adresowania koperty zgodnie z adresem pod jaki chcemy wysłać list . Następnie dziecko wkłada do zaadresowanej koperty swoje kartki świąteczne i zakleja je.

-film pokazowy jak należy adresować koperty

https://www.youtube.com/watch?v=FqCUjm7fMqU

 

  1. W urzędzie pocztowym” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji.

Dzieci: nazywają osoby i przedmioty, opowiadają o przedstawionej sytuacji; określają czynności, jakie wykonują osoby na ilustracji.

Prezentacja dzieciom napisów do czytania globalnego (uzależnione od treści ilustracji), np. kasa, gazety, koperty, kartki, paczki, listonosz, skrzynka pocztowa.

Dzieci umieszczają je we właściwych miejscach na ilustracji ( lub wskazują ).

sroda-01-12-2021-137806.jpg

  1. „Od nadawcy do adresata” – zabawa ruchowa. ( pomoce -piłka)

Ustawiamy się jeden za drugim tzw pociąg. Pierwsza osoba trzyma piłkę i podaje ją do tyłu nad głową. Piłka ma w ten sposób trafić do ostatniego osoby, która przechodzi z nią na początek rzędu i zabawa toczy się dalej.

  1. „Kupujemy karty świąteczne” – zabawa dydaktyczna.

Należy  przygotować kartki świąteczne, koperty, znaczki pocztowe (gotowe lub zrobione przez dzieci), napisy do czytania globalnego: karta, znaczek, koperta; kartoniki z cyframi

1 i 2 do oznaczenia ceny; monety o nominale 1 i 2 zł (W43).

Dzieci po kierunkiem dorosłego organizuje trzy stoiska sprzedaży:

-w jednym będą sprzedawane karty,

-w drugim znaczki,

- a w trzecim koperty;

Następnie  ustalamy, kto zostanie sprzedawcą. Pozostali członkowie rodziny są kupującymi.  Dziecko musi kupić kartę, kopertę i znaczek. Dorosły czuwa nad przebiegiem zabawy.

 

  1. „Torba listonosza” – zabawa ruchowa. (np.obręcze, lina, piłeczki tenisowe)

Dorosły rozkłada na dywanie obręcze (1-5 wg uznania). Dorosły rozsypuje piłeczki tenisowe. Zadaniem dzieci/ka jest zebranie do swojej obręczy jak najwięcej piłeczek – przesyłek pocztowych.

 

  1. „Od Eli dla Meli” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem WK 26-27 (wielka księga tropicieli). Dziecko pod kierunkiem dorosłego  wykonuje zadania z WK26–27.
  2. „Na poczcie” – wycieczka do najbliższego urzędu pocztowego.

Dzieci mają za zadanie zapamiętać wygląd sali urzędu pocztowego :

-jakie sprzęty,

- przedmioty tam się znajdują;

-kto pracuje w urzędzie;

- w jakim celu ludzie przychodzą na pocztę.

Na koniec kupują znaczki na list, naklejają je na kopertę i wrzucają do skrzynki pocztowej

  1. „Na poczcie” – zabawa tematyczna-w miarę możliwości zorganizowanie kącika w domu. Dziecko z pomocą dorosłego organizują „Kącik pocztowy”. Rodzic dostarcza materiały niezbędne do zabawy (które np przyniósł po wizycie na poczcie), może przydzielić role. Dzieci same decydują, co będą robić, np. wysyłać listy, paczki, telegramy, opłacać rachunki. Przygotowują napisy do oznaczenia miejsc w kąciku, np. kasa, okienko 1, okienko 2

 

 

 

kasa, gazety, koperty, kartki, paczki, listonosz, skrzynka pocztowa, karta, znaczek, koperta, okienko 1, okienko 2