Temat: Pozdrowienia z daleka
1.„Mówiący komputer” – zabawa na koncentrację. N. jest mówiącym komputerem, a dzieci to maszyny kierowane przez komputer. Umawiają się, że na sygnały wydawane przez komputer lub wzrokowe (N. pokazuje kartki z sylabami), maszyny wykonują określone czynności: ka – skaczą wiele razy na dwóch nogach; ik – obracają się w kółko; ke – chodzą na wyprostowanych nogach; ok – kładą się na plecach na podłodze.
- Polka komputerowa – osłuchanie z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=H8C0f_iNZas&ab_channel=sp.Wisniewo
Mój komputer zachorował,
nie chce mi się zresetować.
Płata figle, żarty stroi,
nawet myszka go się boi.
Ref.: Taka polka komputerowa,
gdy w komputerze wirus się chowa.
Ale polka, ładna polka, polka komputerowa.
Wszystkie gry mi wirus zniszczył,
a komputer tylko piszczy.
Bardzo chory biedaczysko,
coś go łamie w twardym dysku.
Ref.: Taka polka komputerowa...
Dzwonię więc na pogotowie,
pogotowie niech mi powie,
co mam robić, kto pomoże?
Z komputerem coraz gorzej.
Ref.: Taka polka komputerowa...
Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania zwrotek piosenki dzieci naśladują stukanie w klawiaturę komputera wszystkimi palcami; przy refrenie pocierają otwartą dłonią o dywan, kreśląc koła.
Zabawa ruchowo-rytmiczna. Przy melodii zwrotki dzieci na raz i – wysuwają nogę do przodu, stukają piętą o podłogę; a na dwa i – cofają nogę i dostawiają ją do drugiej. Ruchy wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Przy melodii refrenu poruszają się krokiem dostawnym w stronę określoną przez N.
Zabawa słuchowa. Dzieci koncentrują uwagę na słowach piosenki, a następnie odpowiadają na pytania dotyczące jej tekstu, np.: Co się stało z komputerem?; Kto się go boi?; Co się schowało w komputerze?; Co robił chory komputer?;
Podzielcie na sylaby słowo „komputer”. Ile jest sylab w wyrazie?; Zaklaszczcie tyle razy, ile jest sylab w słowie.; Jaką głoską zaczyna się słowo „komputer”?; Jaką kończy?; Wymieńcie kolejne głoski w tym słowie.
- „Przesyłamy informacje” – rozmowa z dziećmi na temat sposobów komunikowania się
Dziecko podaje sposoby przekazywania informacji, jakie są mu znane. Następnie N. prezentuje ilustracje przedstawiające: listonosza wręczającego list, zabytkowe i nowoczesne telefony kablowe i komórkowe, tablet. Dzieci wypowiadają się na temat obrazków, podpisują ilustracje przygotowanymi napisami: telefon, tablet, list.
- Praca z KP2.29–30 – poznanie różnych sposobów przesyłania informacji. Rozwijanie sprawności garfomotorycznej.
- „Telefon” – praca konstrukcyjna. Dzieci wykonują telefon z dwóch pudełek po jogurtach i ze sznurka . W dnach dwóch pojemników robią dziurki, przeciągają przez nie sznurek, który wiążą na końcach w supełki. Dzieci wykorzystują zrobiony telefon do przekazywania sobie życzeń świątecznych.