Temat: Pozdrowienia z daleka

1.„Mówiący komputer” – zabawa na koncentrację. N. jest mówiącym komputerem, a dzieci to maszyny kierowane przez komputer. Umawiają się, że na sygnały wydawane przez komputer lub wzrokowe (N. pokazuje kartki z sylabami), maszyny wykonują określone czynności: ka – skaczą wiele razy na dwóch nogach; ik – obracają się w kółko; ke – chodzą na wyprostowanych nogach; ok – kładą się na plecach na podłodze.

  1. Polka komputerowa – osłuchanie z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=H8C0f_iNZas&ab_channel=sp.Wisniewo

Mój komputer zachorował,

nie chce mi się zresetować.

Płata figle, żarty stroi,

 nawet myszka go się boi.

Ref.: Taka polka komputerowa,

gdy w komputerze wirus się chowa.

Ale polka, ładna polka, polka komputerowa.

Wszystkie gry mi wirus zniszczył,

 a komputer tylko piszczy.

Bardzo chory biedaczysko,

coś go łamie w twardym dysku.

 Ref.: Taka polka komputerowa...

Dzwonię więc na pogotowie,

 pogotowie niech mi powie,

 co mam robić, kto pomoże?

Z komputerem coraz gorzej.

 Ref.: Taka polka komputerowa...

 

Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania zwrotek piosenki dzieci naśladują stukanie w klawiaturę komputera wszystkimi palcami; przy refrenie pocierają otwartą dłonią o dywan, kreśląc koła.

 Zabawa ruchowo-rytmiczna. Przy melodii zwrotki dzieci na raz i – wysuwają nogę do przodu, stukają piętą o podłogę; a na dwa i – cofają nogę i dostawiają ją do drugiej. Ruchy wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Przy melodii refrenu poruszają się krokiem dostawnym w stronę określoną przez N.

Zabawa słuchowa. Dzieci koncentrują uwagę na słowach piosenki, a następnie odpowiadają na pytania dotyczące jej tekstu, np.: Co się stało z komputerem?; Kto się go boi?; Co się schowało w komputerze?; Co robił chory komputer?;

Podzielcie na sylaby słowo „komputer”. Ile jest sylab w wyrazie?; Zaklaszczcie tyle razy, ile jest sylab w słowie.; Jaką głoską zaczyna się słowo „komputer”?; Jaką kończy?; Wymieńcie kolejne głoski w tym słowie.

 

  1. „Przesyłamy informacje” – rozmowa z dziećmi na temat sposobów komunikowania się

Dziecko podaje sposoby przekazywania informacji, jakie są mu znane. Następnie N. prezentuje ilustracje przedstawiające: listonosza wręczającego list, zabytkowe i nowoczesne telefony kablowe i komórkowe, tablet. Dzieci wypowiadają się na temat obrazków, podpisują ilustracje przygotowanymi napisami: telefon, tablet, list.

czwatrek-02-12-2021-137904.jpg

czwatrek-02-12-2021-137905.jpgczwatrek-02-12-2021-137906.jpgczwatrek-02-12-2021-137907.jpgczwatrek-02-12-2021-137908.jpgczwatrek-02-12-2021-137909.jpg

  1. Praca z KP2.29–30 – poznanie różnych sposobów przesyłania informacji. Rozwijanie sprawności garfomotorycznej.
  2. „Telefon” – praca konstrukcyjna. Dzieci wykonują telefon z dwóch pudełek po jogurtach i ze sznurka . W dnach dwóch pojemników robią dziurki, przeciągają przez nie sznurek, który wiążą na końcach w supełki. Dzieci wykorzystują zrobiony telefon do przekazywania sobie życzeń świątecznych.