xi-2020r-92853.jpg

Szanowni Rodzice!

W tym miesiącu będziemy rozmawiali o miłości do ojczyzny w kontekście lokalnym – naszej miejscowości i regionu. Omówimy sposoby budowania domów, porównamy domy wiejskie i miejskie dawniej i dziś; przypomnimy sobie adresy oraz zasady podawania ich obcym osobom.

Porozmawiamy na temat lokalnych urzędów oraz miejsc użyteczności publicznej, pracy ludzi, którzy w nich pracują.

Poznamy kilka strojów i tańców ludowych z różnych regionów Polski.

Dzieci chętne poznają głoskę d. , będą ją wyszukiwać  w podanych wyrazach, czytać globalnie wyraz dom.

Dzieci poznają historię powstania państwa oraz jego pierwszego władcę – Mieszka I.

Posłuchają legendy o białym orle. Przypomną sobie jak wyglądają symbole narodowe, godło, Hymn, flaga; jak należy się zachować podczas słuchania Hymnu narodowego.

Porozmawiamy o Warszawie – stolicy Polski. Obejrzymy mapę Polski.

Nauczymy się piosenki o Polsce;

Dzieci chętne będą odczytywać globalnie wyrazy: godło, flaga, Polska;

 

Działania edukacyjne w listopadzie będą prowadziły do poznawania sposobów spędzania wolnego czasu. Poznamy określenie hobby. Omówimy czynności, których wykonywanie sprawia radość, daje odprężenie i zapewnia relaks, a także dzięki którym dowiadujemy się więcej o otaczającym nas świecie, zdobywamy nowe umiejętności.

Poznamy kolejną wartość – pomysłowość. Poszukamy ciekawych pomysłów i rozwiązań w różnych dziedzinach: kultury, sztuki, sportu itp.

Poznamy zasady bezpiecznego korzystania z komputera przez dzieci.

Będziemy odczytywać globalnie wyraz ekran, poszukamy głoski e.(dzieci chętne)

 Klasyfikujemy obiekty, tworzymy kolekcje, policzymy przedmioty, poznamy liczbę 3, poszukamy kolekcji w przyrodzie, poznamy różne minerały i kamienie szlachetne.

Wykonamy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne. Będziemy grali w gry stolikowe i planszowe.

Poznamy zainteresowania kolekcjonerskie znanego pisarza Juliana Tuwima. Dowiemy się dużo o pszczołach, o wietrze i jego wykorzystaniu w różnych dziedzinach życia człowieka, sprawdzimy, jak wygląda i czy pachnie powietrze.

Przeczytamy globalnie wyraz ul, poszukamy głoski u w wyrazach.. pobawimy się w echo rytmiczne, przypomnimy budowę piosenki: zwrotki i refren.

 

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nowoczesnych postawach patriotycznych, Polsce, znanych Polakach i ich dokonaniach.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga , ekran, ul w różnych tekstach, podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d.(dzieci chętne)
  • Przeliczanie przedmiotów, według określonych cech, koloru, wielkości itp., np. w trakcie pobytu w parku, czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek