ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
Szanowni Rodzice!
W tym miesiącu będziemy podziwiać piękno przyrody. Poznamy elementy ekosystemów lasu i parku. Będziemy rozpoznawać liście i owoce, podziwiać jesienne barwy. Poznamy zwierzęta zamieszkujące nasze lasy i parki. Poznamy gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu oraz sposoby, w jakie zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym zwierzętom zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Porozmawiamy o gatunkach ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Dzieci będą obserwowały przyrodę w ogrodzie przedszkolnym, uzupełniały pokarm w karmnikach, dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil.
Przedszkolaki poznają głoski m ,i będą [i]wyszukiwały je w podanych wyrazach. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1- i 2-elementowe.
Przedszkolaki poznają głosk i m ,i, l, t oraz liczbę 1. Będą przeliczać elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe.
Nauczymy się jesiennych piosenek, wykonamy różne pracę plastyczną o darach jesieni.
Dzieci będą śpiewały nowopoznane piosenki , uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych grały na wybranych instrumentach muzycznych. Wspólnie pobawimy się w teatr.
Porozmawiamy o pracowitości, w tym pracowitości zwierząt, np. mrówek. Poznamy cechy różnych owoców – ich smak, zapach, kolor, zastosowanie. Dowiemy się też, jak są zbudowane niektóre owoce i grzyby. Będziemy obserwować przyrodę w parku i w ogrodzie przedszkolnym, zbierać liście, szyszki, patyki i układać z nich jesienne obrazki.
Dzieci poznają głoskę t. Będą wyszukiwały ją w podanych wyrazach i nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz tata. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-, 2-elementowe i większe. Przedszkolaki także poznają głoskę i. Będą wyszukiwały głoski w wyrazach o nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz igła. Przeliczały elementy w zbiorach, dodawały je i odejmowały. Poznają liczbę 2.
Wspólnie będziemy grać w gry dydaktyczne, słuchać utworu „Czardasz” Vittorio Monti’ego. Przedszkolaki rozpoczną zabawy w gry dydaktyczne, będą uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, grały na instrumentach muzycznych. Wykonają kukiełki z darów jesieni.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
- Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o jesieni i zmianach zachodzących w przyrodzie.
- Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu. Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów: mama, las, tata w różnych tekstach, podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i.
- Przeliczanie przedmiotów i segregowanie według określonych cech: koloru, wielkości itp.
- Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch.
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
- Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach