ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE x-2020r-92852.jpg

 

Szanowni Rodzice!

 

W tym miesiącu będziemy  podziwiać piękno przyrody. Poznamy elementy ekosystemów lasu i parku. Będziemy rozpoznawać liście i owoce, podziwiać jesienne barwy. Poznamy zwierzęta zamieszkujące nasze lasy i parki. Poznamy gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu oraz sposoby, w jakie zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym zwierzętom zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Porozmawiamy o gatunkach ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Dzieci będą obserwowały przyrodę w ogrodzie przedszkolnym, uzupełniały pokarm w karmnikach, dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil.

Przedszkolaki poznają głoski m ,i  będą [i]wyszukiwały je w podanych wyrazach. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1- i 2-elementowe.

Przedszkolaki poznają głosk i m ,i, l, t oraz liczbę 1. Będą przeliczać elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe.

Nauczymy się  jesiennych piosenek, wykonamy różne  pracę plastyczną o  darach jesieni.

Dzieci będą śpiewały nowopoznane piosenki , uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych grały na wybranych instrumentach muzycznych. Wspólnie pobawimy się w teatr.

Porozmawiamy o pracowitości, w tym pracowitości zwierząt, np. mrówek. Poznamy cechy różnych owoców – ich smak, zapach, kolor, zastosowanie. Dowiemy się też, jak są zbudowane niektóre owoce i grzyby. Będziemy obserwować przyrodę w parku i w ogrodzie przedszkolnym, zbierać liście, szyszki, patyki i układać z nich jesienne obrazki.

Dzieci poznają głoskę t. Będą wyszukiwały ją w podanych wyrazach i nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz tata. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-, 2-elementowe i większe. Przedszkolaki  także poznają głoskę i. Będą wyszukiwały głoski w wyrazach o nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz igła. Przeliczały elementy w zbiorach, dodawały je i odejmowały. Poznają liczbę 2.

Wspólnie będziemy grać w gry dydaktyczne, słuchać utworu „Czardasz” Vittorio Monti’ego. Przedszkolaki rozpoczną zabawy w gry dydaktyczne, będą uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, grały na instrumentach muzycznych. Wykonają kukiełki z darów jesieni.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o jesieni i zmianach zachodzących w przyrodzie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu. Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów: mama, las, tata w różnych tekstach, podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i.
  • Przeliczanie przedmiotów i segregowanie według określonych cech: koloru, wielkości itp.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach

 


 

[i]