ix-2020r-92848.jpg

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE 

 

Szanowni Rodzice!

Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem emocji i obaw o zdrowie naszych wychowanków, witamy w nowym roku szkolnym. Będziemy dużo mówić o zdrowiu i przestrzeganiu procedur  epidemiologicznych, uczyli się dokładnego mycia rąk.

 Dla niektórych z nas, będzie to już drugi rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W naszej grupie pojawią się też nowi koledzy i koleżanki, dlatego w tym miesiącu, przypomnimy sobie, na co oznacza koleżeńskość i na czym polega, jak pomóc nowym dzieciom w nowej sytuacji. Wspólnie przypomnimy sobie na czym polegają przedszkolne zasady i stworzymy kodeks dobrego zachowania.

Podczas zabaw dzieci będą określały położenie przedmiotów z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, stosowały określenia: na, pod, obok, pod, z prawej, z lewej, za itp. Nauczą się dzielić słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania, tupania, uderzania o przedmioty.

 

W drugi tygodniu, w dalszym ciągu będziemy uczyć się, jak być koleżeńskim, jak żyć w zgodzie, bez konfliktów i sporów.

Dzieci nowoprzybyłe poznają rozmieszczenie pomieszczeń w przedszkolu i teren wokół niego oraz osoby pracujące w przedszkolu .Wspólnie stworzymy w sali kąciki tematyczne. Podczas zabaw dzieci będą określały miejsca położenia różnych przedmiotów w przestrzeni – w stosunku do różnych innych przedmiotów.

Przedszkolaki będą szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układać rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyć nowe układy według określonego kodu.

Dzieci poznają piosenkę „Planeta dzieci”

Porozmawiamy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Dzieci poznają i utrwalą sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Przedszkolaki poznają znaki drogowe .

Podczas zabaw językowych dzieci będą podawały wyrazy rozpoczynające się określoną  głoską , dzieliły słowa na sylaby, składały sylaby w wyrazy (analiza i synteza), wykonywały ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchały wierszy i opowiadań. Podczas zabaw dzieci przypomną  wygląd i nazwy figur geometrycznych, będą układały z nich rytmy, które następnie spróbują odtwarzać je  za pomocą ruchu.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpieczeństwie, utrwalanie właściwych nawyków zachowywania się na drodze, ulicy, w czasie jazdy na rowerze, w samochodzie itp.; obserwowanie otoczenia, w tym znaków drogowych, objaśnianie ich znaczenia; porównywanie znaków do figur geometrycznych.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Układanie ciągów obrazków, przedmiotów według określonego rytmu, np. patyk, patyk, liść, patyk, patyk, liść; zastępowanie patyków kamieniami, a liści kwiatami.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach