ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ
Szanowni Rodzice!
W miesiącu kwietniu będziemy rozmawiali z dziećmi o świętach, związanych z nimi
tradycjami, spotkaniach rodzinnych, potrawach. O zwierzętach, które kojarzą się z
Wielkanocą. Dowiedzą się, jak rozpoznać, czy jajko jest świeże.
Będziemy rozmawiać na temat szeroko rozumianej kultury. Co to znaczy być
kulturalnym? Jak należy zachować się w miejscach publicznych? Jak należy zachować się
przy stole? Są to etapy w życiu dziecka, które musimy kształtować, utrwalać. Śpiewać
piosenkę „Grzeczne słówka”, tańczyć układ choreograficzny do piosenki „Siała baba mak”.
Rozpoznamy brzmienie instrumentów w orkiestrze.
Samodzielnie zrobimy prace plastyczno-techniczne: „Na półkach w sklepie” oraz
„Wykorzystamy surowce wtórne do produkcji zabawek”. Zorganizujemy wystawę w naszej
sali. Zadbamy o miłą atmosferę podczas wystawy.
Poznamy głoskę f do globalnego odczytania wyrazu fotel. Będziemy szukać przedmiotów,
których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnimy sylaby w podanych wyrazach i
będziemy dzielić je na głoski, a chętne dzieci poszukają w nich liter.
W zabawach matematycznych dzieci będą porównywały , liczyły w zakresie 8,9. Bawiły
się figurami geometrycznymi i podawały ich nazwy. Układały rytmy dwu, trzy- i
czteroelementowe
Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 9, liczyły w zakresie 9, porównywały
liczebności zbiorów.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym: • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nadchodzących Świętach i
sposobach ich spędzenia wśród najbliższych.
• Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz
(analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
• Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
• Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z
wykorzystaniem talerzy, sztućców, itp. • Wyszukiwanie w przestrzeni figur geometrycznych i nazywanie ich.
• Zachęcanie do wspólnego robienia wiosennych porządków.
• Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
• Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
• Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.