ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA LUTY

-wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;

-poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych,
rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na
swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

-nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

-poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

-kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

-posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad,pod przed, za, między, obok, w;

-kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7; operowanie liczebnikami porządkowymi;

-kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

-kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

-rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

-rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);

-rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie
słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i
synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g , wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od
miejsca w wyrazie;

-zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;

-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

-rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

-kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z
wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

-kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:


*Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach.

*Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

*Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

*Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem rzeczy codziennego użytku.

*Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez oszczędzanie wody, segregację śmieci, oszczędzanie energii.
korzystanie ze środków transportu publicznego.

*Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

*Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek

*Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.