ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA LUTY
-wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;
-poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych,
rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na
swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
-nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
-poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
-kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
-posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad,pod przed, za, między, obok, w;
-kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7; operowanie liczebnikami porządkowymi;
-kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
-kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
-rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
-rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
-rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie
słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i
synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g , wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od
miejsca w wyrazie;
-zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
-rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
-kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z
wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
-kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
*Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach.
*Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
*Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
*Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem rzeczy codziennego użytku.
*Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez oszczędzanie wody, segregację śmieci, oszczędzanie energii.
korzystanie ze środków transportu publicznego.
*Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
*Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
*Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.