- poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
- doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
- budzenie empatii,
- poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie słownika czynnego,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
- poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań,
- poznanie wybranych kroków tanecznych,
- rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- uwrażliwienie na piękno tańca,
- poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie motoryki małej,
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych,
- poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie empatii i wrażliwości,
- poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
- poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
- rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o środowisko naturalne, a szczególności pszczoły,
- poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
- nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
- rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie sprawności motorycznej,
- wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
- poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
- poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- odnajdywanie radości w kreatywnym działaniu,
- poznanie różnych letnich zabaw,
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
- zachęcanie do estetycznego wykonania pracy,
- poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
- zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
- poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
- rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
- poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności liczenia;
- uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,
- poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
- ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
- zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
- słuchanie tekstów czytanych przez N.,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
- zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.