• poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
  • doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
  • budzenie empatii,
  • poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie słownika czynnego,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
  • poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań,
  • poznanie wybranych kroków tanecznych,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uwrażliwienie na piękno tańca,
  • poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych,
  • poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie empatii i wrażliwości,
  • poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
  • rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o środowisko naturalne, a szczególności pszczoły,
  • poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
  • nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie sprawności motorycznej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
  • poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • odnajdywanie radości w kreatywnym działaniu,
  • poznanie różnych letnich zabaw,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
  • zachęcanie do estetycznego wykonania pracy,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
  • zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
  • poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
  • rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
  • poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia;
  • uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,
  • poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.