- poznanie wartości „mądrość”,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
- budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
- poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
- rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
- poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- nabywanie wiadomości dotyczących książek,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
- zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
- poznanie różnych książek z nutami,
- rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
- poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
- integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
- poznanie różnych rodzajów książek,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształcenie słownika czynnego dzieci,
- budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
- poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie roli księgarni,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
- rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
- rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
- budzenie zainteresowania muzyką,
- poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
- rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
- zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
- poznanie roli i wartości rodziny,
- rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
- poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
- rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
- wzmacnianie więzi rodzinnych,
- poznanie nazw wybranych kwiatów,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
- uwrażliwienie na potrzeby innych,
- poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
- uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
- poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
- rozwijanie motoryki małej,
- rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
- pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
- poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
- ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
- rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
- ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
- poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
- poznanie piosenki o tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
- rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności wokalnych,
- poznanie wyglądu różnych zegarów,
- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
- kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji słownej N.,
- rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
- zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
- słuchanie tekstów czytanych przez N.,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
- zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.