- poznanie znaczenia tradycji,
- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
- zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
- poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
- poznanie budowy jajka,
- doskonalenie percepcji wzrokowej,
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
- budzenie zainteresowania otaczającym światem,
- budowanie słownika czynnego,
- rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
- zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji,
- poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,
- kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
- wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji,
- poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
- poznanie historii powstania czekolady,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
- wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- rozwijanie empatii,
- poznanie pojęcia „film animowany”,
- kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
- rozwijanie mowy,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- poznanie pojęcia „teatr”,
- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- poznanie cech baletu i opery,
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
- poznanie roli aktora w teatrze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
- budowanie wiary we własne siły,
- gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
- zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
- ćwiczenie pamięci,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
- nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
- poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
- poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
- wdrażanie do poszanowania pracy innych.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
- zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
- słuchanie tekstów czytanych przez N.,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
- zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.