ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC:
- zapoznanie ze świętem Dnia Dziecka;
- stwarzanie warunków do wyrażania emocji ciałem;
- zachęcanie do radosnej zabawy w grupie;
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie;
- uświadomienie, że w otoczeniu są osoby, do których można zwrócić się po pomoc;
- rozkładanie elementów według zasady po tyle samo;
- ćwiczenie w posługiwaniu się wyrażeniem po równo;
- ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania;
- rozbudzenie zainteresowania zwierzętami egzotycznymi poprzez zabawy ruchowe;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- kształtowanie wrażliwości na odgłosy zwierząt;
- rozwijanie prawidłowej percepcji i znajomości nazw kolorów;
- kształtowanie aktywności twórczej i wyobraźni;
- zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami;
- rozumienie i dostrzeganie potrzeby współdziałania w grupie na podstawie obserwacji życia mrówek;
- kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody;
- wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami;
- dokonywanie syntezy słownej;
- kształtowanie logicznego myślenia;
- rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka;
- rozpoznawanie oznak lata;
- nazywanie zjawisk pogodowych upał, burza;
- rozumienie potrzeby nawadniania organizmu podczas upału;
- rozwijanie zdolności gry na instrumentach muzycznych;
- kształtowanie wrażliwości na muzykę;
- wyrażanie radości z pory roku w utworze muzycznym;
- umiejętność lepienia z plasteliny zwierząt żyjących w trawie;
- rozwijanie motoryki małej w różnych działaniach plastycznych;
- rozumienie, że przyjacielem może zostać zwierzę żyjące na wolności;
- pobudzanie zmysłów;
- zdobywanie samodzielnych doświadczeń sensorycznych;
- nabywanie samodzielności podczas wykonywania codziennych czynności;
- rozumienie znaczeń znaków i symboli;
- szyfrowanie słów;
- dzielenie się przeżyciami z najbliższymi;
- łączenie elementów w zbiory;
- rozwijanie zdolności matematycznych podczas zabawy z kodowaniem;
- doskonalenie koncentracji podczas wykonywania zajęć;
- poznanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem różnego rodzaju piłek;
- kształtowanie sprawności fizycznej i doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych podczas zabaw ruchowych z piłką;
- komponowanie wzorów w ograniczonym polu;
- wyrażanie siebie poprzez różnorodną sztukę;
- odczuwanie satysfakcji z wykonanej pracy plastycznej i uświadamianie wpływu na jej kształt;
- nauka pokonywania trudności;
- nabywanie odporności psychicznej;
- kształtowanie umiejętności samodzielnego działania;
- rozwijanie pamięci w zabawach językowych;
- kształtowanie słuchu fonematycznego;
- odczuwanie przyjaznego stosunku do środowiska przyrodniczego;
- rozumienie pojęcia: jeden do jednego;
- nabywanie nowych umiejętności matematycznych;
- wychowanie do poszanowania zdrowia;
- rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych;
- umiejętność reagowania ruchem na sygnał słowny;
- wdrażanie do skupiania uwagi podczas zajęć muzycznych;
- rozwijanie sprawności motorycznych podczas zabaw plastycznych;
- nabywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z kolorami;
- czerpanie radości w trakcie zabaw z bańkami mydlanymi.