ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LUTY:

  • uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
  • rozumienie pojęcia czyste powietrze;
  • wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;
  • poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
  • rozumienie pojęć przyrodniczych;
  • ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
  • odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
  • doskonalenie spostrzegawczości;
  • kształtowanie poszanowania dla środowiska;
  • rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
  • wdrażanie do przestrzegania reguł;
  • poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;
  • ćwiczenie rozróżniania kolorów;
  • nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;
  • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
  • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
  • doskonalenie kompetencji językowych;
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
  • umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
  • nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;
  • ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfą;
  • dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
  • budzenie wrażliwości muzycznej;
  • zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;
  • rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
  • rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
  • kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
  • wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywności;
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;
  • nabieranie odwagi w kontaktach językowych z ludźmi odmiennej narodowości;
  • nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
  • doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
  • umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;
  • próba rozumienia zjawiska rozchodzenia się fal dźwiękowych;
  • rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;
  • rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;
  • zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania maski;
  • czerpanie satysfakcji z zabaw plastycznotechnicznych;
  • poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;
  • nabywanie odwagi;
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • doskonalenie umiejętności językowych;
  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;
  • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
  • nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej;
  • ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
  • dostrzeganie zmian charakteru muzyki;
  • dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;
  • wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;
  • pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej;
  • rozwój umiejętności manualnych;
  • doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem.