31.0302020 wtorek
Zielony kącik przyrody- zakładamy zieloną hodowlę
1.Układamy puzzle-składanie obrazków z części
Proszę pociąć na części ( 4-5-6-7-8 elementowe) ilustrację przedstawiającą wiosnę
( z kolorowych czasopism, kalendarza itp)
- Nasz kącik przyrody , wiersz B.Formy
Hodujemy kwiaty Rozmowa kierowana pytaniami: -co dzieci hodowały w kąciku przyrody? -w jaki sposób dbają o kwiaty? -dlaczego dzieci hodują kwiatki 3. Cebule” – rozmowa z dziećmi. Rodzic pokazuje dzieciom różne cebulki kwiatów (tulipan, narcyz) jeżeli jest taka możliwość ,jeżeli nie wykorzystajmy cebulę – nasze warzywo. Dzieci przyglądają się im, porównują, wskazują podobieństwa i różnice (wygląd, przeznaczenie, wielkość), obierają cebulę, wąchają. Rodzic kroi cebulę – warzywo i cebulkę kwiatową. I wyjaśnia dzieciom, kiedy należy sadzić cebule kwiatowe, by wiosną cieszyć się z pięknych kwiatów. Możemy wspólnie posadzić cebulkę w ziemi lub w słoiku z woda i prowadzić obserwacje :)))) -sadzimy cebulę na szczypiorek 4.Pokaz litery "C" wielkiej i małej http://proliberis.org/images/dla_dzieci/alfabet_cyfry_szlaczki/proliberis_org_alfabet_c.pdf https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-c-184 https://www.youtube.com/watch?v=BVGS0RAsQLE 5.Odszukaj i zaznać w tekście wielką i małą literę "C" https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-c-150 6. .„Tropimy głoskę c” – zabawy słuchowe . Dzieci wyszukują w swoim pokoju lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską ,,c''. Alfabet - Litera C" film edukacyjny dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=sFYbw8DHh60 7. Czego potrzebują rośliny ?-film https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA 8.Zabawa ruchowa „Na łące” Dzieci reagują na sygnał dźwiękowy: np.na dźwięk kołatki – skaczą jak żabki, na dźwięk np.trój‑ kąta – fruwają jak motyle z rozpostartymi skrzydłami, na dźwięk np.tamburyna – przykucają (siadają na liściu jak biedronki). 9. Załóż hodowlę cebuli. Poproś mamę albo tatę o cebulkę i trochę ziemi, a także małą doniczkę lub inny pojemnik. Wsyp ziemię do doniczki zasadź cebulkę. Od tej chwili systematycznie dbaj o nią i obserwuj co się z nią dzieje. Przypomnij sobie czego potrzebuje każda roślina, żeby rosnąć i przestrzegaj tych zasad. 10. ,,Chodzimy po C - zabawa ruchowa z wykorzystaniem sznurka lub wstążki. Ułóż na podłodze sznurek w kształcie litery ,,c,, choć po nim kilka razy zgodnie z kierunkiem pisania litery. 11. Piosenka ,,Mam fryzurę na cebulę'' https://www.youtube.com/watch?v=lnQlp7B_upc DODATKOWE ZADANIA DLA ZERÓWKI: -utrwalanie litery „c” jak „cebula” – pisanie litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej (ewentualnie rysowanie po śladzie) -nazywanie i wymienianie części roślin oraz faz ich wzrostu -wymienianie niezbędnych warunków do życia i wzrostu roślin
|