WTOREK 28.04.2020: Moja książka
- Powitanka:
Gdy się dzieci chcą przywitać,
to dzień dobry mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają,
prawą rączką pomachają.
- „Tu paluszek” – piosenka na powitanie z pokazywaniem
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0
- „Moja ulubiona książka” – rozmowa o ulubionych książkach. Do wspólnej zabawy możemy zaprosić wszystkich domowników. Każdy pokazuje swoją ulubioną książkę i krótko o niej opowiada. Możemy zadzwonić do babci/dziadka/ cioci/wujka i zapytać o ich ulubioną książkę/ bajkę z dzieciństwa. Ważne, aby dzieci widziały, że najbliżsi dorośli także mają emocjonalny stosunek do książek, i że dają nam one możliwość przenoszenia się w inne miejsca bez wychodzenia z domu.
- Praca plastyczna- do wyboru:
- „Moja ulubiona bajka” – tworzymy wspólnie ilustrację do ulubionej bajki dziecka. Technika wykonania i format dowolny. Im bardziej spektakularne prace powstaną, tym lepiej. Gotowe prace fotografujemy i wrzucamy na przedszkolnego Facebooka. 😊
- „Moja książka” –tworzenie własnej książki. Pomysłów na książek jest mnóstwo: książki dotykowe, lapbooki, książeczki artystyczne, tradycyjne itp. Możecie poszukać inspiracji w Internecie lub sami wymyślić sposób wykonania. Ważne, żebyście dobrze się przy tym bawili. Pamiętajcie też, że zawsze należy podążać za dzieckiem- ono jest najlepszym drogowskazem!
Inspiracji mogą dostarczyć te miejsca:
https://mamaaga.wordpress.com/2016/10/24/jak-zrobic-z-dzieckiem-ksiazke-artystyczna/
https://dzikajablon.wordpress.com/2014/06/23/ksiazka-dzieciom-dziecko-na-warsztat/
http://www.naszekluski.pl/2016/04/zrob-sobie-ksiazke-25-pomyslow-na-wlasna-ksiazke-dla-dzieci/
Jeśli przeraża Was ogrom pomysłów, pamiętajcie, że drogowskazem zawsze są Wasze dzieciaki!
- Piosenka o książkach- do wspólnego słuchania i śpiewania 😊
„Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo” https://www.youtube.com/watch?v=EJ1ycDmGhCU
„Pociąg do książki”
https://www.youtube.com/watch?v=izhkHIz1q7Y
„Cała Polska czyta dzieciom” https://www.youtube.com/watch?v=Dua5O87SkhU
ZADANIA DODATKOWE DLA ZERÓWKI:
- wymyślamy tytuł wspólnej książki i komponujemy okładkę – jeżeli dziecko radzi sobie samo, nie pomagamy mu, jeżeli ma ochotę na wspólne działanie z nami, ucieszmy się!
- książki w naszym domu – zabawa matematyczna – dziecko przelicza w dostępnym dla siebie zakresie książki w domu, potem te największe i najmniejsze, grube i cienkie, takie, które mają miękką okładkę i twardą okładkę, takie, których tytuły zaczynają się tą samą literą
- próby odczytywania tytułów książek domowych – samodzielnie bądź z pomocą rodzica
Zadanie dodatkowe dla 5,6 – latków
Ćwiczymy z rodzicem;
Dziecko ustawia się względem drugiej osoby z jego lewej i prawej strony,
Dziecko ustawia się względem drugiej osoby z przodu a później i z tyłu,
Dziecko przechodzi miedzy nogami rodzica /rodzic staje w rozkroku/ z przodu a następnie z tyłu
Dziecko idzie w lewą stronę wokół rodzica, następnie w prawą stronę
„Co jest mniejsze, a co większe od dziecka?" np.: rozejrzyj się dokoła i stań koło tego co jest od ciebie wyższe, większe, dłuższe itp.
„K – jak kartka” – utrwalenie litery „k” – dziecko wymyśla jak największą liczbę słów na literę „k”. Kreśli ją w liniaturze-pisanie wielkiej i małej według wzoru bądź samodzielnie.
Poznanie budowy kostki do gry:
• Ile ścian ma kostka do gry?
• Ile oczek może wypaść najwięcej?
• Ile oczek może wypaść najmniej?
Możemy wykorzystać 2 kostki do gry na zasadzie liczenia oczek na dwóch kostkach.