ŚRODA -  22. 04: Dzień Ziemi

  1. Zabawy ruchowe:
  • „Łodzie” – dziecko siada w siadzie skrzyżnym na wyznaczonej linii. Rodzic daje kocyki do ćwiczeń, dziecko wsiada do łodzi, czyli klęka na kocyku. Jego dłonie to wiosła, płyną na drugą stronę brzegu, odpychając się wiosłami–rękami. Po drodze pokonuje przeszkody, okrąża krzesła. Gdy dziecko dopłynie do brzegu, wstaje z łodzi, siada z boku i odpoczywa.
  • Dziecko prosi mamę o 2 woreczki kaszy lub ryżu – kładzie je na rozłożonych rękach i stopa za stopa idzie po obrzeżu dywanu lub rozłożonej wstążce, skakance czy sznurku. Ręce muszą być wyprostowane w łokciach.
  • Rzuty do celu- na podłodze ustawiamy plastikową miskę lub kosz, zadaniem dziecka jest trafić woreczkiem z kaszą do miski. Po kilku udanych rzutach przesuwamy trochę dalej linię rzutu.
  1. „Nasza planeta” – wysłuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Wspólne śpiewanie piosenki, swobodny taniec do piosenki, omówienie treści.

  • Plakat „Nasza planeta” – wykonanie plakatu przedstawiającego Ziemię. Technika i sposób wykonania dowolny. 😊

Możecie Państwo skorzystać z dostępnych kolorowanek lub wykonać pracę według własnego pomysłu. Kolorowanki znajdziecie Państwo tu:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ziemia2.jpg

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dbajmy-o-ziemie-chronmy-rosliny/

Propozycje: Możecie Państwo wykorzystać zdjęcia satelitarne Ziemi, dzięki temu dzieci mają szansę zobaczyć, jak wygląda Ziemia i jakich kolorów trzeba użyć do wykonania plakatu. Możecie gotowy plakat wykleić również kwiatami/ drzewami na lądach oraz rybami w oceanach.

Dzień Ziemi wykorzystajcie przede wszystkim do przypomnienia, jak ważne jest wspólne dbanie o naszą planetę. Nie zachęcamy do sprzątania podwórek i trawników przed domem (z wiadomych względów), jednak przyrodę ma w domu każdy z nas. Podlejcie wspólnie kwiaty, może uda Wam się zasadzić czy posiać jakąś roślinkę w doniczce…Świętujcie ten dzień jak tylko potraficie! 😊

 

ZADANIA DODATKOWE DLA ZERÓWKI:

  • Praca z globusem – szukanie i odczytywanie nazw oceanów oraz poszczególnych kontynentów, zwrócenie uwagi, gdzie leży nasz kraj- porównywanie wielkości i kształtu Europy do innych kontynentów.
  • Układanie z rozsypanki literowej bądź sylabowej poznanych nazw oceanów oraz kontynentów samodzielnie bądź z pomocą dorosłego.
  • „G jak globus” – utrwalanie litery „g” – wylepianie jej z plasteliny na kartce z gotowym wzorem – zwracamy uwagę na ćwiczenie mięśni dłoni, czyli dokładne rozsmarowywanie plasteliny na kartce.