W kinie

1.Powitanka na dobry początek dnia

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

 

2.„W kinie” – słuchanie wiersza.

 

Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

 mieli dość Jasiowych minek

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił

Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

 widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

 Jasia Pieguska złość już rozsadza!

 A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

 I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

 

  1. „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic mówi zdania, dziecko ma określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dziecko ma uzasadnić, dlaczego tak myśl. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając

4. Czym jest kino?

https://www.youtube.com/watch?v=jchliNooWO0

5.Historia Kina

https://www.youtube.com/watch?v=rdmTXc9bpiU

6.Krótka historia filmu

https://www.youtube.com/watch?v=XC20hP6wG-8

7.Zabawa ruchowa z Pipi

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

8.Zabawy słuchowe

-przedmioty do woreczka

Rodzic  wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dziecka. Dziecko losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa, co to jest. Następnie  wymyśla, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. Następnie dorosły prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską f. Na koniec dziecko je liczy.

-w fotelu kinowym

Dorosły  prosi, aby dziecko wygodnie usiadło jak w fotelu kinowym i aby podało nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. Następnie dziecko liczy sylaby w poszczególnych słowach, wskazuje głoskę na początku. Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby.

sroda-14-04-2021r-113533.jpgsroda-14-04-2021r-113534.jpgsroda-14-04-2021r-113535.jpgsroda-14-04-2021r-113536.jpg

sroda-14-04-2021r-113537.jpgsroda-14-04-2021r-113538.jpg

  1. Z jakiej bajki….?-zagadki

 

Rogi ma na głowie,

Słynie z pięknej brody.

Mieszka w Pacanowie.

W bajce ma przygody.

Koziołek

sroda-14-04-2021r-113539.jpg

Jest rzadkim zwierzęciem, podobnym do Burka.

W bajce Czerwonego pożarł nam Kapturka.

Wilksroda-14-04-2021r-113540.jpg

Z bajek jest nam znana.

Choć żyje w ciemności,

pozostaje dla nas symbolem mądrości.

Sowa

sroda-14-04-2021r-113541.jpg

Maleńki człowieczek z wielu baśni i bajeczek.

Krasnoludek

sroda-14-04-2021r-113542.jpg

Z jakiej jesteśmy bajki?

To my - braciszek i siostrzyczka.

Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.

Całą ze słodkiego pierniczka.

Jaś i Małgosia

sroda-14-04-2021r-113543.jpg

Kochany przez wszystkich miś.

Jego przyjaciel to Krzyś.

Czerwony serdaczek i wesoła mina.

Od baryłki miodu każdy dzień zaczyna.

Kubuś Puchatek

sroda-14-04-2021r-113544.jpg

Z drewna wystrugany,

chłopiec z bajki znany.

Kiedy kłamał w głos,

szybko rósł mu nos

Pinokio

sroda-14-04-2021r-113545.jpg

  1. Muzyka filmowa – rozwiązywanie zagadek filmowych

https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8

Rodzic odtwarza muzykę, zadaniem dziecka jest odgadnąć z jakiej filmowej animowanej bajki jest piosenka

 

11.Moja ulubiona postać z filmowej bajki-działania plastyczne.