W kinie
1.Powitanka na dobry początek dnia
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
2.„W kinie” – słuchanie wiersza.
Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
- „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic mówi zdania, dziecko ma określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dziecko ma uzasadnić, dlaczego tak myśl. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając
4. Czym jest kino?
https://www.youtube.com/watch?v=jchliNooWO0
5.Historia Kina
https://www.youtube.com/watch?v=rdmTXc9bpiU
6.Krótka historia filmu
https://www.youtube.com/watch?v=XC20hP6wG-8
7.Zabawa ruchowa z Pipi
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
8.Zabawy słuchowe
-przedmioty do woreczka
Rodzic wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dziecka. Dziecko losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa, co to jest. Następnie wymyśla, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. Następnie dorosły prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską f. Na koniec dziecko je liczy.
-w fotelu kinowym
Dorosły prosi, aby dziecko wygodnie usiadło jak w fotelu kinowym i aby podało nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. Następnie dziecko liczy sylaby w poszczególnych słowach, wskazuje głoskę na początku. Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby.
- Z jakiej bajki….?-zagadki
Rogi ma na głowie,
Słynie z pięknej brody.
Mieszka w Pacanowie.
W bajce ma przygody.
Koziołek
Jest rzadkim zwierzęciem, podobnym do Burka.
W bajce Czerwonego pożarł nam Kapturka.
Wilk
Z bajek jest nam znana.
Choć żyje w ciemności,
pozostaje dla nas symbolem mądrości.
Sowa
Maleńki człowieczek z wielu baśni i bajeczek.
Krasnoludek
Z jakiej jesteśmy bajki?
To my - braciszek i siostrzyczka.
Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.
Całą ze słodkiego pierniczka.
Jaś i Małgosia
Kochany przez wszystkich miś.
Jego przyjaciel to Krzyś.
Czerwony serdaczek i wesoła mina.
Od baryłki miodu każdy dzień zaczyna.
Kubuś Puchatek
Z drewna wystrugany,
chłopiec z bajki znany.
Kiedy kłamał w głos,
szybko rósł mu nos
Pinokio
- Muzyka filmowa – rozwiązywanie zagadek filmowych
https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8
Rodzic odtwarza muzykę, zadaniem dziecka jest odgadnąć z jakiej filmowej animowanej bajki jest piosenka
11.Moja ulubiona postać z filmowej bajki-działania plastyczne.