W MUZEUM

  1. Powitanka z piosenką
  • „Przywitajmy się wesoło”

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

  • „Gimnastyka rączek”

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

  1. CO MOŻNA ZOBACZYĆ W MUZEUM? - rozmowa o rodzajach eksponatów prezentowanych w muzeach.

Wspólna wymiana doświadczeń związanych z pobytami w muzeum (dzieci i rodziców): porozmawiajcie o tym, co ciekawego w nich zobaczyliście. Wykorzystajcie możliwość zwiedzania muzeów w trybie online, zajrzyjcie do najbardziej interesujących miejsc i przenieście się w czasie i przestrzeni. Jakie eksponaty można obejrzeć w muzeum? Czy w każdym znajdziemy to samo, a może zbiory różnią się od siebie? Które miejsca wydają Wam się najciekawsze, a które powodują znudzenie? Może macie swoje ulubione muzeum? Zajrzyjcie na jego stronę internetową i koniecznie sprawdźcie, czy można obejrzeć jego zbiory przez Internet.

  • MALARSTWO I RZEŹBA

https://artsandculture.google.com/streetview/rijksmuseum/iwH5aYGoPwSf7g?sv_lng=4.88523706081777&sv_lat=52.35987247350086&sv_h=-142.68722946513554&sv_p=-3.1447173715094534&sv_pid=D7NWABBVw043FWqOVC2WJg&sv_z=0.9999999999999997

(Rijksmuseum, Amsterdam)

https://artsandculture.google.com/streetview/the-j-paul-getty-museum/cwFdGYSXlaOg6w?hl=en&sv_lng=-118.473493&sv_lat=34.0771277&sv_h=-18&sv_p=0&sv_pid=SQiOe6lNRxGuLEN-mwxVdA&sv_z=0.9999999999999997

(Muzeum J. Paula Getty’ego, Los Angeles)

  • HISTORIA ŚWIATA

https://artsandculture.google.com/streetview/american-museum-of-natural-history/OQGjMrLQ0rj5Dw?sv_lng=-73.97369243670578&sv_lat=40.78077791169868&sv_h=226.68461722445113&sv_p=-13.180436928870975&sv_pid=VnzjQRniQBOlJ1KvooFq-g&sv_z=0.9999999999999997

(Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku- zwróćcie uwagę na szkielety dinozaurów)

  • HISTORIA POLSKI

https://www.ai360.pl/panoramy/85 (Zamek Królewski w Warszawie)

 

  • HISTORIA GDAŃSKA

https://wirtualne.muzeumgdansk.pl/

link do wirtualnych wycieczek po 9 obiektach w Gdańsku

  • LOTNICTWO

https://wirtualnyspacer.krakow.pl/html5/index.php?id=52619#/52392/264.90865730285645I

(Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie).

PYTANIA DO ZADANIA:

- Czym są eksponaty, a czym wystawa?

- Jakie eksponaty widziałeś/widziałaś w odwiedzonym przez Internet muzeum?

- Czy wszystkie eksponaty widziane w muzeum stworzył człowiek?

-Jaki najciekawszy eksponat chciałbyś zobaczyć w muzeum?

- Dlaczego ludzie gromadzą eksponaty i oglądają je w muzeach?

-O jakim najdziwniejszym muzeum słyszałeś/słyszałaś? (poszukaj informacji w Internecie).

  1. „Archeolog” - zapoznanie z wierszem Doroty Strzemińskiej-Więckowiak

Przeczytajcie wiersz o archeologu i porozmawiajcie o jego treści. Możecie pobawić się wspólnie w wykopaliska archeologiczne- rodzic ukrywa małą zabawkę w piasku/ ryżu/ kaszy. Zadaniem dziecka- archeologa jest odszukanie ukrytych obiektów. Może będą tak ciekawe, że trafią do Waszego rodzinnego muzeum? 😊 Zabawa w archeologa świetnie sprawdzi się także na rodzinnym spacerze nad morze- w piasku na plaży można ukryć wiele skarbów.

„Archeolog”

Kopie w ziemi, w skały stuka,

Śladów dawnych czasów szuka.

Gdy coś znajdzie, godzinami

Czyści przedmiot pędzelkami.

Kość czy garnek, niemal wszystko,

To dla niego znalezisko.

Skarb oddaje do muzeum,

Bo to cenne jest trofeum.

  1. Muzealne eksponaty– zagadki obrazkowe.

W muzeum oglądamy najczęściej przedmioty i obiekty z naszej przeszłości. Czy uda Wam się odgadnąć, do czego służą przedstawione na ilustracji przedmioty? Czy wiecie, jak wyglądają obecnie i jak się zmieniły?  

piatek-16-04-2021r-113630.jpgpiatek-16-04-2021r-113631.jpgpiatek-16-04-2021r-113632.jpgpiatek-16-04-2021r-113633.jpgpiatek-16-04-2021r-113634.jpg

piatek-16-04-2021r-113635.jpgpiatek-16-04-2021r-113636.jpgpiatek-16-04-2021r-113637.jpg

  1. „W muzeum” - prezentacja bajek dotyczących wizyt w muzeum:

https://www.youtube.com/watch?v=5u6cbNp6HIs „Kot-O-Ciaki. Galeria sztuki.”

https://www.youtube.com/watch?v=-a0rtG4PFqk „Świnka Peppa. Muzeum.”

https://www.youtube.com/watch?v=xtH5GmcHdb0 „Pat i świat. Dzień w muzeum.”

  1. Praca plastyczna- tworzenie rzeźby z masy solnej.

Wykonajcie wspólną rzeźbę do muzeum. Z mąki, soli i wody zróbcie masę solną, a z niej uformujcie dowolną rzeźbę. Do masy solnej możecie dodać barwnik spożywczy. Możecie też pomalować farbami gotową rzeźbę 😊 Poniżej przepis na masę solną:

piatek-16-04-2021r-113638.jpg

  1. Karty pracy: wczoraj i dziś.

Wypełnijcie wspólnie karty pracy i porozmawiajcie o najciekawszych odkryciach archeologów.

http://1.bp.blogspot.com/_dU1kW04vPj0/TT8dwcaeSXI/AAAAAAAAA_0/tP72F8jRUAU/s1600/Dinosaur%2BLines.jpg (rysowanie po śladzie)

https://i.pinimg.com/originals/1d/15/86/1d15864ca8a1409464d5e78ad90eccd2.gif (labirynt)

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/dinkartypracy2.jpg (rysowanie po śladzie)

https://dbsenk.files.wordpress.com/2012/03/dino-soduku.jpg (sudoku)

https://przedszkolankowo.pl/2018/02/18/w-czasach-czlowieka-pierwotnego-prezentacja-multimedialna-pomoce/w-czasach-czlowieka-pierwotnego-2016-prezentacja-multimedilna/ Prezentacja multimedialna: „W czasach człowieka pierwotnego”

  1. Dodatkowo: stwórz własne muzeum. Może to być muzeum skarpet, ludzików z klocków Lego albo torów kolejowych. Zaproś domowników i oprowadź ich po swoim muzeum 😊

Pozostałe linki do ciekawych muzeów:

https://kulturadostepna.pl/on-line/wirtualne-muzea

http://ethnomuseum.pl/muzeum-dla-dzieci/edukacjaonline/ etnomuzeum Warszaw)