Co się dzieje w zagrodzie ?

  1. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Rodzic ma do dyspozycji bębenek (garnek). Dziecko realizuje rytm podany przez rodzica. Gdy muzyka cichnie, dziecko słucha ile razy rodzic uderzy w bębenek (garnek). Musi wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.

  1. „To dom dla…” – zabawa dydaktyczna.

 Rodzic  rozpoczyna zdanie. Zadaniem dziecka jest je dokończyć i wybrać wśród obrazków ten, który jest rozwiązaniem. Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające krowę, psa, kury i kaczki, konia, owcę, dom jednorodzinny.

Obora to dom dla…

Buda to dom dla…

Kurnik to dom dla…

Stajnia to dom dla…

Rolnik mieszka w…

czwartek-08-04-2021r-112559.jpg

czwartek-08-04-2021r-112560.jpg

czwartek-08-04-2021r-112561.jpg

czwartek-08-04-2021r-112562.jpg

czwartek-08-04-2021r-112563.jpg

czwartek-08-04-2021r-112564.jpg

czwartek-08-04-2021r-112565.jpg

  1. „Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej.

Dlaczego cielę ogonem miele - Wanda Chotomska

W cielętniku stoi cielę

i ogonem w kółko miele.

 

Prosiak wyrwał się z chlewika:

– Czy to cielę spadło z byka?

Nikt ogonem tak nie miele,

więc dlaczego miele cielę?

 

Przyszła koza, furtkę bodzie:

– Pewnie nudno mu w zagrodzie.

Mnie się zdaję, że to cielę

z nudów tak ogonem miele.

 

– Z nudów?

 – Z nudów!

 – Może z głodu?

 

Wlazło cielę do ogrodu,

zjadło mlecz i seradelę

i ogonem dalej miele.

 

Przyleciała gęś z gąsiorem.

– Czy to cielę nie jest chore?

Może zjadło wilcze ziele

i ogonem przez to miele?

 

– Wilcze ziele? Nie, aniele,

ciele jadło seradelę.

– Może zjadło jej za wiele?

– Może to przez decybele?

– Może to jest tik nerwowy?

– Może tęskno mu do krowy?

 

Przyszły kury, indyk, kaczor,

wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą,

strasznie martwią się cielęciem

indyk z kozą, gęś z prosięciem.

 

Aż z pastwiska przybiegł źrebak

i rzekł:

 – Martwić się nie trzeba,

tylko trzeba spytać cielę,

czemu tak ogonem miele.

 

No, bo jeśli w kółko miele,

ma w tym chyba jakieś cele.

– Mam – kiwnęło głową cielę –

robię muchom karuzelę.

Rozmowa na temat wiersza rodzic wyjaśnia dziecku  trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), zadaje dziecku pytania: O czym jest wiersz? Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? Co zaproponował źrebak? Dlaczego cielę ogonem miele?

  1. Dobieranie zwierząt gospodarskich w pary – osobniki dorosłe i ich potomstwo” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje obrazki dorosłych osobników zwierząt i osobne obrazki  przedstawiające ich dzieci. Zadaniem dziecka  jest dobrać właściwe obrazki do pary, nazwać osobniki dorosłe i ich potomstwo.

 

  1. „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna.

Rodzic przygotowuje sylwety lub liczmany. Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania. – W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku? – W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni? – W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem? – W zagrodzie są 2 świnie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

 

  1. Posłuchajcie odgłosów zwierząt, zgadnijcie jakie to zwierzę?

https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA&ab_channel=Piku%C5%9BiMruczek-Bajkidladzieci

 

  1. Praca plastyczna ,,Świnka’’

Rodzic pokazuje dziecku filmik jak namalować świnkę.

https://www.youtube.com/watch?v=Nrr0nNJlX7M&ab_channel=KredkaiO%C5%82%C3%B3wek-rysujznami%21

 

Dla chętnych – kolorowanki-w osobnym pliku