Co się dzieje w zagrodzie ?
- „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.
Rodzic ma do dyspozycji bębenek (garnek). Dziecko realizuje rytm podany przez rodzica. Gdy muzyka cichnie, dziecko słucha ile razy rodzic uderzy w bębenek (garnek). Musi wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.
- „To dom dla…” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic rozpoczyna zdanie. Zadaniem dziecka jest je dokończyć i wybrać wśród obrazków ten, który jest rozwiązaniem. Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające krowę, psa, kury i kaczki, konia, owcę, dom jednorodzinny.
Obora to dom dla…
Buda to dom dla…
Kurnik to dom dla…
Stajnia to dom dla…
Rolnik mieszka w…
- „Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej.
Dlaczego cielę ogonem miele - Wanda Chotomska
W cielętniku stoi cielę
i ogonem w kółko miele.
Prosiak wyrwał się z chlewika:
– Czy to cielę spadło z byka?
Nikt ogonem tak nie miele,
więc dlaczego miele cielę?
Przyszła koza, furtkę bodzie:
– Pewnie nudno mu w zagrodzie.
Mnie się zdaję, że to cielę
z nudów tak ogonem miele.
– Z nudów?
– Z nudów!
– Może z głodu?
Wlazło cielę do ogrodu,
zjadło mlecz i seradelę
i ogonem dalej miele.
Przyleciała gęś z gąsiorem.
– Czy to cielę nie jest chore?
Może zjadło wilcze ziele
i ogonem przez to miele?
– Wilcze ziele? Nie, aniele,
ciele jadło seradelę.
– Może zjadło jej za wiele?
– Może to przez decybele?
– Może to jest tik nerwowy?
– Może tęskno mu do krowy?
Przyszły kury, indyk, kaczor,
wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą,
strasznie martwią się cielęciem
indyk z kozą, gęś z prosięciem.
Aż z pastwiska przybiegł źrebak
i rzekł:
– Martwić się nie trzeba,
tylko trzeba spytać cielę,
czemu tak ogonem miele.
No, bo jeśli w kółko miele,
ma w tym chyba jakieś cele.
– Mam – kiwnęło głową cielę –
robię muchom karuzelę.
Rozmowa na temat wiersza rodzic wyjaśnia dziecku trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), zadaje dziecku pytania: O czym jest wiersz? Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? Co zaproponował źrebak? Dlaczego cielę ogonem miele?
- „Dobieranie zwierząt gospodarskich w pary – osobniki dorosłe i ich potomstwo” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje obrazki dorosłych osobników zwierząt i osobne obrazki przedstawiające ich dzieci. Zadaniem dziecka jest dobrać właściwe obrazki do pary, nazwać osobniki dorosłe i ich potomstwo.
- „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna.
Rodzic przygotowuje sylwety lub liczmany. Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania. – W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku? – W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni? – W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem? – W zagrodzie są 2 świnie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
- Posłuchajcie odgłosów zwierząt, zgadnijcie jakie to zwierzę?
https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA&ab_channel=Piku%C5%9BiMruczek-Bajkidladzieci
- Praca plastyczna ,,Świnka’’
Rodzic pokazuje dziecku filmik jak namalować świnkę.
https://www.youtube.com/watch?v=Nrr0nNJlX7M&ab_channel=KredkaiO%C5%82%C3%B3wek-rysujznami%21
Dla chętnych – kolorowanki-w osobnym pliku