- Zabawy naśladowcze.
,,Poranek”- zabawa ruchowo- naśladowcza
Idzie tata na paluszkach ( dzieci idą na placach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w moje ucho szepcze zdanie ( szemrają po cichu)
– Wstawaj ….( imię dziecka) na śniadanie (powtarzają zdanie)
Mama zrywa się z pościeli ( wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą „kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)
wkłada bluzkę, tę w żyrafy ( naśladują zakładanie bluzki)
Stawia czajnik na kuchence ( trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce ( robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (rodzic z dzieckiem wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie ( turlają się po dywanie).
2.Zabawa z mamą i tatą rozwijająca spostrzegawczość słuchową.
Zaproponujcie dziecku ułożenie tylu przedmiotów ( kredki, klocki, puzzle) ile usłyszy dźwięków. Np. Wasze klaskanie w dłonie.
3.Masażyk. Rysujcie na swoich plecach zgodnie z tekstem wiersza.
Pisze Ala na maszynie, ( Lekko stukamy paluszkami po plecach)
Pędzą konie po betonie, (Ręce zwinięte w piąstki wędrują lekko po plecach z dołu do góry)
Pada deszczyk,( naśladujemy paluszkami padający deszcz)
Płynie rzeczka,(Palcem kreślimy ruch kręty po plecach)
Idzie pani na szpileczkach.( Palce wskazujące uderzają lekko w plecy)
4.Spacer po najbliższej okolicy. Zaobserwujcie, zwróćcie dzieciom uwagę na zmiany w krajobrazie późną wiosną. Porozmawiajcie o tych spostrzeżeniach. (kolor liści, kwiatów, nieba itp.)
5.„ Kolorowa wiosna”- praca plastyczna. Wykonana techniką dowolną. / malujcie, rysujcie , wycinajcie z kolorowego papieru, lepcie z plasteliny. Przekażcie w tej pracy swoje wrażenia i spostrzeżenia.