KOLORY ŁĄKI

1„Tańce w kole”

– przygotuj dowolną skoczną piosenkę, na przykład Planeta dzieci (znajdziesz ją

w postach grupy Facebook – Przedszkole WSiP: https://www.facebook.com/

groups/przedszkoleWSiP/).

Poproś dziecko, aby poruszało się po okręgu

w rytm piosenki – najpierw maszerując, następnie podskakując naprzemiennie

na jednej i drugiej nodze, unosząc ramiona i klaszcząc nad głową, skacząc

krokiem dostawnym (bokiem). Dopilnuj, aby dziecko poruszało się

w rytm muzyki.

Zabawa rozgrzewa mięśnie całego ciała i kształtuje poczucie rytmu.

2.Wspólnie przeczytajcie wiersz I.Salach „ Tęcza”

Tęcza ma siedem kolorów,

kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek,

wymienię je i ja.

Kolor fioletowy

pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny

dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit

jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw.

Nie pytaj mnie, dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko

i pomarańczowa,

na końcu czerwona –

i tęcza gotowa.

Porozmawiajcie o treści wiersza.

  • Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne.

      Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci

słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze krople wody. Przechodzą przez nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most.

  1. „Tęcza” praca plastyczna.

- przygotujcie białą kartkę

-farby akwarelowe lub plakatowe w kolorach:

czerwonym, niebieskim, żółtym, pomarańczowym, fioletowym, zielony, granatowym.

Słuchając powtórnie wiersza maluj palcem lub pędzelkiem, kolorowe łuki

w kształcie tęczy, zaczynając od dołu kartki.

  1. Policzcie kolory tęczy, pokarzcie  lub zapiszcie cyfra wynik .
  2. Pobawcie się w skaczące żabki.
  3. Memory

https://learningapps.org/watch?v=pqp2k566n20 – memory dzieci młodsze

https://learningapps.org/watch?v=py505xfnj20  - majowe zagadki literowe starszaki

Starszaki mogą wykonać karty pracy

 

Karta pracy, cz. 5, nr 41

Karta pracy, cz. 5, nr 41

Dzieci:

                kończą kolorować tęczę,

                wyjaśniają, kiedy i dlaczego ona powstaje,

 

 

                rysują po śladach.

 

 

                rysują po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.