1. Zabawa ruchowo-pantomimiczna Wiem, co chcesz pokazać.

Poproś dziecko by naśladowało pokazywane przez Rodzica czynność. Pokazujcie

sobie nawzajem – ruchem ciała, gestem i mimiką – różne czynności., np.

powitanie się, czesanie, bieganie, mycie się, pomaganie, pocieszanie, niegodzenie się na

coś, zastanawianie się, okazanie zdziwienia itp. Niech dziecko spróbuje nazwać odgadywane i pokazywane przez siebie  emocje. 

Każdy jest inny.

https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

Dzieci od najmłodszych lat uwielbiają zabawy z wodą. Zaproponuj dziecku zabawy badawcze z wodą i piaskiem.

Przygotujcie:

3 miski z wodą,

 papierowe łódeczki,

 słomki do napojów,

 kilka tac z piaskiem,

ręcznik papierowy.

 

Możecie razem  pobawić się:

  • puszczając papierowe łódeczki w misce z wodą i dmuchając na nie,
  • lekko uderzać dłonią o powierzchnię wody,
  • dmuchać w wodę przez słomkę,
  • na tacach z piaskiem ( mąką, kaszą manną) dziecko może rysować palcem różnego rodzaju kreski i fale, kropki a nawet całe obrazki. Poruszając tacami, wyrównujemy powierzchnię piasku i rozpoczynamy zabawę od początku.

 

 „Zgadnij, ile”

– przygotuj kilka zamykanych pojemników, na przykład po jajkach z niespodziankami, oraz ziarna

fasoli. Na każdym pojemniku napisz liczbę lub narysuj oczka jak na kostce do gry. Poproś dziecko,

żeby do każdego pojemnika włożyło tyle fasolek, ile wskazuje liczba. Możesz także do każdego

pojemnika włożyć kilka fasolek i poprosić dziecko o sprawdzenie, czy liczba fasolek w pojemniku

zgadza się z liczbą na pojemniku, a następnie dołożenie lub odłożenie fasolek. Starszemu dziecku

możesz zaproponować zabawę w trudniejszym wariancie – na pojemnikach napisz proste działania

matematyczne (dodawanie w zakresie 10) i włóż do środka ziarna fasoli  (lub grochu).

Zachęć dziecko do sprawdzania wyników działań – przeliczania elementów, ich dokładania

lub odkładania.

Zabawa ta rozwija umiejętności matematyczne – przeliczanie w zakresie 10

Zabawa indywidualne z chustkami szyfonowymi.

 

 − machają chustką za sobą, przed sobą, a następnie puszczają ją na podłogę i podnoszą,

− poruszają chustką wysoko nad swoją głową, a następnie nisko nad podłogą,

− umieszczają chustkę na głowie, wykonują skłon i patrzą, jak chustka opada, stają na chustce,

− kładą chustkę obok siebie i wykonują taniec wokół chustki.

− wachlują

 

W co się bawić w domu

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/

 

Zabawa jest zachętą do samodzielnego eksperymentowania, rozwija

umiejętności matematyczne.

‒ przygotuj kilka pojemników po jogurtach, sznurek, nożyczki, kartkę, flamaster i dwa krzesła.

Na każdym pojemniku oznaczcie punktację – możecie narysować kropki (jak na kostce do gry) lub

cyfry. W dnie każdego kubeczka zrób niewielki otwór i poproś dziecko, aby przewlekło przez niego

kawałek sznureczka (ok. 20 cm). Przygotuj długi sznurek, przyczep go do oparć dwóch krzeseł

i ustaw krzesła tak, aby sznurek był naprężony. Przywiąż do niego końce sznureczków z kolorowymi

kubkami. Zachęć dziecko do rzucania w kubeczki zgniecioną kartką, liczenia zdobytych punktów,

dodawania kolejnych, porównywania, kto zdobył więcej, a kto mniej.

 

Malowanie kubeczków rozwija sprawność manualną, a także wyobraźnię i cierpliwość.

Rzucanie zmiętą kartką rozwija celność, a zabawa w przeliczanie punktów kształtuje

umiejętności matematyczne.