31.0302020 wtorek

Zielony kącik przyrody- zakładamy zieloną hodowlę

1.Układamy puzzle-składanie obrazków z części

Proszę pociąć na części ( 4-5-6-7-8 elementowe) ilustrację przedstawiającą wiosnę

( z kolorowych czasopism, kalendarza itp)

  1. Nasz kącik przyrody , wiersz B.Formy

Hodujemy kwiaty
w kąciku przyrody.
Pilnujemy by im
nie zabrakło wody.
Czyścimy im liście,
czasem przesadzamy.
Dzięki nim w sali
bardzo pięknie mamy.
Czasami kwiatkami
pokryte są całe,
swym pięknym wyglądem
ozdabiają salę.

Rozmowa kierowana pytaniami:

-co dzieci hodowały w kąciku przyrody?

-w jaki sposób dbają o kwiaty?

-dlaczego dzieci hodują kwiatki

3. Cebule” rozmowa z dziećmi. Rodzic pokazuje dzieciom różne cebulki kwiatów (tulipan, narcyz) jeżeli jest taka możliwość ,jeżeli nie wykorzystajmy cebulę – nasze warzywo. Dzieci przyglądają się im, porównują, wskazują podobieństwa i różnice (wygląd, przeznaczenie, wielkość), obierają cebulę, wąchają. Rodzic kroi cebulę – warzywo i cebulkę kwiatową. I wyjaśnia dzieciom, kiedy należy sadzić cebule kwiatowe, by wiosną cieszyć się z pięknych kwiatów. Możemy wspólnie posadzić cebulkę w ziemi lub w słoiku z woda i prowadzić obserwacje :))))

-sadzimy cebulę na szczypiorek

https://www.youtube.com/watch?v=GNRrZRUF29w&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2RkOQk_OBfG6Gdyxls6T4U3qPhuRM7bPYw3DX5X50mZiAiEbECR-Y1zGg

4.Pokaz litery "C" wielkiej i małej

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/alfabet_cyfry_szlaczki/proliberis_org_alfabet_c.pdf

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-c-184

https://www.youtube.com/watch?v=BVGS0RAsQLE

5.Odszukaj i zaznać w tekście wielką i małą literę "C"

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-c-150

6. .„Tropimy głoskę c” – zabawy słuchowe . Dzieci wyszukują w swoim pokoju lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską ,,c''.

Alfabet - Litera C" film edukacyjny dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=sFYbw8DHh60

7. Czego potrzebują rośliny ?-film https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

8.Zabawa ruchowa

„Na łące” Dzieci reagują na sygnał dźwiękowy: np.na dźwięk kołatki – skaczą jak żabki, na dźwięk np.trój‑ kąta – fruwają jak motyle z rozpostartymi skrzydłami, na dźwięk np.tamburyna – przykucają (siadają na liściu jak biedronki).

9. Załóż hodowlę cebuli.

Poproś mamę albo tatę o cebulkę i trochę ziemi, a także małą doniczkę lub inny pojemnik.

Wsyp ziemię do doniczki zasadź cebulkę. Od tej chwili systematycznie dbaj o nią i obserwuj co się z nią dzieje. Przypomnij sobie czego potrzebuje każda roślina, żeby rosnąć i przestrzegaj tych zasad.

10. ,,Chodzimy po C - zabawa ruchowa z wykorzystaniem sznurka lub wstążki.

Ułóż na podłodze sznurek w kształcie litery ,,c,, choć po nim kilka razy zgodnie

z kierunkiem pisania litery.

11. Piosenka ,,Mam fryzurę na cebulę''

https://www.youtube.com/watch?v=lnQlp7B_upc

 DODATKOWE ZADANIA DLA ZERÓWKI:

-utrwalanie litery „c” jak „cebula” – pisanie litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej (ewentualnie rysowanie po śladzie)

-nazywanie i wymienianie części roślin oraz faz ich wzrostu

-wymienianie niezbędnych warunków do życia i wzrostu roślin