1. Zabawy naśladowcze.

,,Poranek”- zabawa ruchowo- naśladowcza

29-05-2020r-piatek-80673.jpg

Idzie tata na paluszkach ( dzieci idą na placach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w moje  ucho szepcze zdanie ( szemrają po cichu)
– Wstawaj ….( imię dziecka) na śniadanie (powtarzają zdanie)

Mama zrywa się z pościeli ( wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą „kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)
wkłada bluzkę, tę w żyrafy ( naśladują zakładanie bluzki)

Stawia czajnik na kuchence ( trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce ( robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (rodzic z dzieckiem wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie ( turlają się po dywanie).

2.Zabawa z mamą i tatą rozwijająca spostrzegawczość słuchową.

Zaproponujcie dziecku ułożenie tylu przedmiotów ( kredki, klocki, puzzle) ile usłyszy dźwięków. Np. Wasze klaskanie w dłonie.

3.Masażyk. Rysujcie na swoich plecach zgodnie z tekstem wiersza.

Pisze Ala na maszynie, ( Lekko stukamy paluszkami po plecach)

Pędzą konie po betonie, (Ręce  zwinięte w piąstki wędrują  lekko po plecach z dołu do góry)

Pada deszczyk,( naśladujemy paluszkami padający deszcz)

Płynie rzeczka,(Palcem  kreślimy ruch kręty po plecach)

Idzie pani na szpileczkach.( Palce wskazujące uderzają lekko w plecy)

4.Spacer po najbliższej okolicy. Zaobserwujcie, zwróćcie dzieciom uwagę na zmiany w krajobrazie późną wiosną. Porozmawiajcie o tych spostrzeżeniach. (kolor liści, kwiatów, nieba itp.)

5.„ Kolorowa wiosna”- praca plastyczna. Wykonana techniką dowolną. / malujcie, rysujcie , wycinajcie z kolorowego papieru, lepcie z plasteliny. Przekażcie w tej pracy swoje wrażenia i spostrzeżenia.