1. Powtórzcie powitankę ze środy. Nazwijcie po kolei wszystkie paluszki zaczynając od kciuka. Utrwalajcie ich nazwę.12-06-2020r-piatek-81512.jpg
  2. Podczas spaceru po okolicy spróbujcie rozpoznawać i nazywać zauważone na ulicach pojazdy ( naśladujcie dźwięki tych uprzywilejowanych: Straż pożarna. karetka pogotowia czy wóz policyjny). Zwracajcie uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa związanych z ruchem drogowym.Moje wymarzone wakacje – praca plastyczna. Malowanie farbami na podkładzie z gazy. Poproście aby dzieci namalowały miejsce, do którego najchętniej pojechałyby podczas wakacji.
  3. Przeczytajcie dziecku rymowankę B. Formy.Spróbujcie powtórzyć ją z dzieckiem zgodnie z rytmem i rymem i proponowanym przez Was tempem.

    Na wycieczkę wyruszamy,

    przecież już wakacje mamy.

    Mama, tato, siostra, brat

    Na rowerach jadą w świat.

    Morze, góry już czekają,

    Na spotkanie zapraszają.

     

    Zaproponujcie dziecku rysunki do kolorowania przedstawiające różne pojazdy. Poproś swoją pociechę, aby wybrało ten, który jest jego ulubionym środkiem  lokomocji. Policzcie razem liczbę kół w wybranym pojeździe lub pojazdach.

    Link./www.superkid.pl/kolorowanki-srodki-transportu.

     

    3.Przeczytajcie wspólnie wiersz Laury Łącz pt. „Letnie wakacje”.

    Porozmawiajcie na jego temat.

    Kiedy są wakacje i nie pada deszcz.

    Można gdzieś wyjechać, jeśli tylko chcesz.

    Kiedy są wakacje- Morze, góry,  las

    Gdzie tylko się znajdziesz, miło spędzisz czas.

    Latem, złociste promienie słońca, padają na ziemię,

    Popatrz – Rozwiały się chmury,

    Baw się i nie bądź ponury!

    Morze – Muszelki i piasek,

    Góry – Lub łąka za lasem,

    Warmia – Czekają jeziora,

    Lato- Już wyjechać pora!

     

    Zasugeruję jedno z pytań:

    - W jaki sposób możemy dojechać w różne miejsca letniego wypoczynku?

    ćwiczenia dźwiękonaśladowcze oraz klasyfikacyjne.

    Pokaż dziecku zdjęcia lub obrazki przedstawiające różne środki lokomocji

    ( albumy, książki, czasopisma itp.)Spróbujcie naśladować dźwięki wydawane przez te pojazdy. Dziecko podaje  nazwy pojazdów dzieląc rytmicznie (na sylaby, dzieci starsze –głoskując).

     Pokażcie trzy obrazki przedstawiające pojazdy np. samolot, okręt, pociąg.

    Spróbujcie porozmawiać na temat innych pojazdów klasyfikując je na powietrzne, lądowe i wodne.

  4. Przygotujcie ; kartkę z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzel. Kartkę z bloku technicznego dzieci pokrywają klejem i na całej powierzchni przyklejają gazę. Na tak przygotowanym podłożu malują swoją pracę. Możecie też narysować pracę kredkami lub wykonać ją inną dowolną techniką.

    Jeżeli chcecie możecie umieścić wasze prace plastyczne na stronie internetowej przedszkolu lub na facebooK