M.Kownacka

Paluszki się budzą

Stuk, stuk, stuk...
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj drugi paluszku,
wstawaj, wstawaj leniuszku.
Stuk, stuk, stuk...
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj paluszku największy
zaraz słońce dzień upiększy. Stuk, stuk, stuk...
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj paluszku serdeczny
patrz, już widać blask słoneczny
Stuk, stuk, stuk...
Kto tam? Kciuk.
A kuku kochany kciuku.
Wstawaj paluszku mały,
już na świecie dzień biały.
Ja jestem mały paluszek i najdłużej spać muszę...
Wstawaj mały paluszku, już dosyć leżenia w łóżku.
(wszystkimi po kolei paluszkami dotykamy kciuka recytując jednocześnie poszczególne fragmenciki)
Mnie się chce spać,
ja nie chcę wstać.
Kiedy takie robisz psoty,
sami pójdziemy do roboty.

Nie, nie, nie!
A kuku kochany kciuku!
No więc już paluszków pięć,
Do roboty mają chęć.

10-06-2020r-sroda-81511.jpg

2.Pobawcie się w zabawę artykulacyjną i ruchową na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej „Wakacyjne plany”.

                                                                       Dzieci:

Słonko mocno świeci,                         Podnoszą ręce i naśladują słoneczko

Cieszą się więc dzieci                         podskakują obunóż.

Chi, chi, cha, chi chi,cha,                       Powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,

Moc promyków słonko da.                 Podnoszą ręce i naśladują słoneczko.

Chodźmy więc nad wodę                    Maszerują w miejscu

Po letnią przygodę.                              Kontynuują marsz.

 

 

Plum, plum, plum, plum, plum, plum      Powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali.

To strumyka słychać szum.                  Wypowiadają długo głoskę sz.

Wejdźmy też na górę                           Naśladują wchodzenie na górę

Podziwiać naturę.                                 Przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek

                                                             I rozglądają się w obie strony.

 

  1. Poukładajcie z klocków drewnianych lub plastikowych w kształcie figur geometrycznych sylwety żaglówki. Pokażcie dziecku, jak to zrobić. Dziecko patrząc tworzy własną kompozycję.

Możecie również wyciąć żaglówkę z kolorowego papieru i nakleić na kartkę z bloku a także pokolorować wybrany przez siebie obrazek z podanego niżej linku. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/transport/transport-wodny.

4.Porozmawiajcie również o innych środkach lokomocji, z których korzystają ludzie. Zastanówcie się  którym z nich najszybciej pokonacie zaplanowaną przez  Was podróż.  Możecie też pooglądać książki, albumy, czasopisma dotyczące różnych pojazdów.

  1. Wakacyjne bagaże.

Planując  wakacyjną podróż spróbujcie zaplanować również zawartość walizki lub plecaka waszego dziecko. Określcie rodzaj garderoby lub przedmiotów do zabawy lub do ochrony przed słońcem.

Dziecko układa je najpierw obok siebie i przelicza rzeczy lub przedmioty.

Segreguje według przeznaczenia. Dzieci starsze mogą napisać cyfrą ilość przygotowanych rzeczy.

Np.

- bluzy 2,

- koszulki 3,

- wiaderko 1

- łopatka 1

- okulary1

6 .Zabawy  ruchowe na placu zabaw, w parku lub na plaży.

Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu pobawcie się w skaczące pajace lub piłeczki. Skaczcie razem licząc głośno ilość wykonanych podskoków. Pobawcie się w samoloty.  „ Kto pierwszy”  Pobawcie się w wyścigi używając liczebników porządkowych (pierwszy, drugi, trzeci,….).