1. Powitanka:

Witam dziecko, które lubi chodzić na spacer, grać w piłkę, słuchać bajek, jeździć na rowerze, latać samolotem, pływać statkiem.  Gdy dziecko czuje się powitane, wstaje i wykonuje jeden podskok.

  1. Zapytaj, co dziecko lubi najbardziej robić podczas wakacji nad wodą. Zaproponuj wspólne eksperymenty z wodą, podczas których sprawdzicie co pływa, a co tonie. Przygotujcie naczynie z wodą oraz różne przedmioty np. małe kamyki, metalowy klucz, korek, kawałki papieru o różnej strukturze, klocek drewniany, plastikowy, piórko, styropian, liść, gąbka itp. Obejrzyjcie też film dydaktyczny pt. ,,Co pływa, a co tonie?”

https://www.youtube.com/watch?v=WaYaTVx4Ewg

  1. Zabawy oddechowe – zróbcie łódki papierowe i umieśćcie je na wodzie. Obserwujcie jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmuchajcie raz mocno, raz lekko).
  2. Ćwiczenia muzyczno – ruchowe opierające się na liczeniu do dziesięciu.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1buf_H1OOC9wKl3Fj_VqnO4Qev-NITINnwnUwBXIpA1rvoHHK_uvNSnLc

  1. Wybierzcie się nad morze. Zabierzcie ze sobą lupę lub szkło powiększające. Obejrzyjcie dokładnie i porównajcie ziarna piasku. Bawcie się kolorem i wielkością.
  2. Podczas spaceru zabawcie się w ,,Echo”. Stańcie po przeciwległych stronach. Wypowiedz proste, krótkie słowo i poproś, aby dziecko je powtórzyło. W jak najszybszym tempie zamieniajcie się miejscami i powtarzajcie zabawę.